Iranian Agriculture News Agency

پریچهر:

کارگروه ملی مدیریت پسماند زیتون تشکیل شد

مشاور معاون وزیر و مجری طرح زیتون گفت: کارگروه ملی مدیریت پسماند زیتون تشکیل شده است

کارگروه ملی مدیریت پسماند زیتون تشکیل شد

سیدرحمت اله پریچهرمشاور معاون وزیر و مجری طرح زیتون در گفتگو با ایانا با اعلام اینکه کارگروه ملی مدیریت پسماند زیتون تشکیل شده است، گفت: این کارگروه با حضور نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری  ریاست جمهوری، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی وزات جهادکشاورزی، موسسه تحقیقات آب و خاک، موسسه نانوتکنولوژی، سازمان ملی استاندارد، دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی، دفتر صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی، معاونت آب و خاک و نماینده بخش خصوصی روز گذشته تشکیل شد.

وی با تأکید به اینکه این کارگروه به‌منظور بررسی وضعیت پساب کارخانه‌های روغن‌کشی و کارگاه‌های فرآوری زیتون در کشور تشکیل‌شده است، افزود: ارائه راهکارهای بومی، کارا و اقتصادی که قابلیت اجرایی داشته باشد از جمله اهداف تشکیل این کارگروه بوده است.

پریچهر همچنین استفاده بازیافت آب در چرخه تولید روغن کنسرو را از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه عنوان کرد و گفت که این موضوع سبب توجه به توسعه پایدار و محیط‌زیست نیز می‌شود.

مجری طرح زیتون افزود: استفاده از ارزش‌افزوده ناشی از استخراج بعضی از مواد باارزش مانند پلی فنول ها و استفاده از تفاله‌های زیتون برای سایر مصارف نیز سبب تشکیل این کارگروه شد.

وی در پایان گفت: این کارگروه از فعالیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های روغن‌کشی استان‌های قزوین، گیلان و به‌طور ویژه در طارم علیا و نحوه مدیریت پساب آن‌ها بازدید میدانی کرد و مقرر شد تا به مدت 2 هفته کاری پیشنهادهای کاربردی اعضا و راه‌حل‌های مناسب، سازگار با محیط‌زیست و توسعه پایدار که از نظر اقتصادی قابلیت اجرا داشته باشد در نشست این کارگروه ارائه شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید