Iranian Agriculture News Agency

رییس شورای عالی زکات کشور پیش‌بینی کرد:

پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال زکات در کشور

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس شورای عالی زکات کشور گفت: بر اساس براوردهای انجام…

پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال زکات در کشور

به گزارش ایانا در آذربایجان غربی ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان آذربایجان غربی اظهار کرد : خبرنگاران در سنگری هستند که برای نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند بوده و خبرنگاری از کارهای بسیار مهم امروز بوده و زندگی انسان امروزی بدون اطلاعات نمی‌تواند تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: بصیرت‌افزایی و روشن‌گری در جامعه کار اصلی خبرنگاران بوده و خبرنگاران در تقویت فرهنگ عمومی جامعه نقش مؤثری دارند.

وی با اشاره به اینکه پارسال چهار هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شد، افزود: در صورت تحقق این پیش‌بینی‌، زکات امسال در مقایسه با سال قبل حدود ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: طبق تمهیدات قبلی ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در استانها به فقرا اختصاص می‌یابد تا مشکلات این قشر نیازمند مساعد روز به روز کاهش یابد.

رییس شورای عالی زکات کشور گفت: ۴۰ درصد باقی‌مانده نیز در موارد تعیین شده از جمله اجرای طرح‌های عمرانی و پروژه های عام المنفعه درجهت محرومیت ‌زدایی هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: بیشترین زکات در سراسر کشور مربوط به محصول گندم بوده و بسیاری از محصولات استان‌ها شامل زکات نمی‌شود و خوزستان و فارس بیشترین آمار پرداخت زکات را در کشور در سال جاری داشته‌اند و زکات هیچ استانی به استان دیگر منتقل نمی‌شود.

تقوی گفت: امروز بیش از ۱۲ هزار گروه جهادی خودجوش در سراسر کشور فعالیت داشته و به همنوعان خود خدمت می‌کنند و حتی برخی از آنها سالیان سال است که با خانواده‌های خود در مناطق محروم زندگی کرده و درصدد رفع محرومیت تلاش می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر اشتغال در روستاها رونق پیدا کند، دیگر مهاجرت از روستا به شهر را شاهد نخواهیم بود و این امر در رونق تولید نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت و امروز روستاهای ما از تمامی امکانات شهری برخوردار بوده و ما به‌دنبال این هستیم تا جهاد سازندگی را احیا کرده و در این صورت خواهیم توانست اقدامات بزرگی را انجام دهیم .

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود :حوزه نمایندگی، ولی فقیه همه مواد غذایی موجود دربازار را نظارت میکند که حلال باشد وغذای حرام اجازه عرضه وبازار را ندارد حتی گوشت‌هایی که از کشور‌های همچون برزیل وارد کشور می‌شود ازنظر ذبح شرعی کاملا توسط ناظران فقهی در همان کشتارگاه خارج از کشور نظارت کامل صورت میگیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید