Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی غفیه در وزارت جهاد کشاورزی:

زکات با تقویت حوزه کشاورزی رونق می‌یابد

رییس شورای عالی زکات کشور گفت: برای رونق زکات در کشور باید بخش کشاورزی رونق بگیرد.

زکات با تقویت حوزه کشاورزی رونق می‌یابد

به گزارش ایانا در آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در وزارزت جهاد کشاورزی و رییس شورای عالی زکات کشور در همایش استانی زکات در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در جامعه اظهار کرد:اولویت هرنظام و حکومتی در مرحله اول تامین معیشت مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی بااشاره به اینکه درکشور ۱۲۰ میلیون تن محصولات باغی تولید می شود، افزود:کشور ما در تولید غله به خودکفایی رسیده ودرتولید شکر درمرز خودکفایی هستیم.

وی بیان کرد:درسال ۹۵۰ هزارتن گوشت مورد نیاز کشور است که ۹۰درصد آن درکشور تولید شده و۱۰درصد بقیه از طرق واردات تامین می‌شود و ۳۸ هزار نیروی دامپزشکی پاسدار سلامت فرآورده‌های دامی کشور هستند.

وی افزود :حوزه نمایندگی ولی فقیه همه مواد غذایی موجود دربازار را از نظر حلال بودن نظارت می کند تا غذای حرام در بازار مصرف  مردم عرضه نشود.

تقوی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم در چارچوب ظرفیت های زیست محیطی و آب موجود در کشور از طریق تحقیقات و افزایش بهره وری، محصولات بیشتری تولید کنیم و استفاده از این ظرفیت ها از طریق تحقیقات به ویژه در حوزه بذر می تواند بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی را حل کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید