Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جنگل ها عنوان کرد:

حفاظت از 2میلیون و 700هزار هکتار جنگل هیرکانی

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در سال جاری کل جنگل های هیرکانی بالغ بر 2 میلیون و 700 هزار هکتار در معرض حفاظت قرار گرفته اند

حفاظت از 2میلیون و 700هزار هکتار جنگل هیرکانی

به گزارش خبرنگار ایانا، خلیل آقایی در حاشیه سومین جشنواره ملی روز جنگلبان در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه های سازمان جنگل ها در سال 98، اظهار کرد: در سال جاری، فعالیت های اجرایی ما در بیش از 1000 حوضه آبخیز و حدود 90 درصد شهرستان های کشور در حال انجام است.  

وی اظهار امیدواری کرد  که این پروژه ها در هفته دولت در سراسر کشور افتتاح شوند.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه بحث حفاظت از عرصه های جنگلی به ویژه در استان های زاگرسی و شمالی با قدرت بیشتری دنبال خواهد شد، گفت: در گذشته یک میلیون هکتار از عرصه های جنگلی شمال را محافظت می کردیم اما در سال جاری کل جنگل های هیرکانی بالغ بر 2 میلیون و 700 هزار هکتار در معرض حفاظت یگان حفاظت قرار گرفته است. این کار، عرصه را بر متجاوزان به منابع طبیعی تنگ تر خواهد کرد.

آقایی تصریح کرد: . امسال تلاش می کنیم از شیوع آفت شب‌پره شمشاد در استان های شمالی جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 98 می بایست طرح جایگزین جنگل های شمالی را به جای بهره برداری از چوب های جنگل به دولت و قوه مقننه ارایه کنیم.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به برنامه های این سازمان در حوزه مرتع، اظهار کرد: در سال جاری طرح های مرتعداری خود را توسعه خواهیم داد. امسال نزدیک به 200 هزار هکتار از مراتع تحت پوشش احیا، بذرکاری و بته کاری قرار می گیرند.

وی در مورد تهیه نقشه کاداستر جنگل ها نیز گفت: در سال جاری نقشه کاداستر جنگل های کشور به پایان خواهد رسید. پیش بینی ما این است که بتوانیم کاداستر بیش از 10 میلیون هکتار از منابع طبیعی را تهیه کنیم و میزان کاداستر کشور را از 50 میلیون هکتار فراتر ببریم.

آقایی، خشکیدگی بلوط زاگرس را به دلیل نبود رطوبت کافی عنوان کرد و افزود: یک برنامه ریزی برای 11 استان زاگرسی انجام شده و حدود 600 تا 700 میلیارد تومان برای جنگل کاری، حفظ و ذخیره رطوبت، سامانه آبگیر و حفظ ذخیره گاه های جنگل های زاگرسی در این استان ها هزینه خواهد شد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید