Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی:

اولین سورتینگ پیاز زعفران کشور در شهرستان پاکدشت در حال ثبت است

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولین سورتینگ پیاز زعفران کشور در شهرستان پاکدشت استان تهران در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی در حال ثبت است.

اولین سورتینگ پیاز زعفران کشور در شهرستان پاکدشت در حال ثبت است

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امروز دوشنبه در جریان بازدید از اولین سورتینگ در حال ثبت پیاز زعفران کشور در شهرستان پاکدشت تهران، گفت: ٢٢ کیلوگرم زعفران به روش نوین در 500 متر مربع به صورت بلوکی در ٥ ردیف، طی یک دوره ٣ ماهه در این واحد تولید می شود.

وی با بیان اینکه در این پروژه ٧٥ هزار متر مربع زعفران در فضای باز نیز کشت می شود، ادامه داد: از اهداف آتی این طرح فراوری و بسته بندی زعفران و فراوری گلبرگ آن است.

طهماسبی ادامه داد: از محل اعتبارات اشتغال روستایی این واحد تولیدی در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ٦ درصد با عاملیت بانک کشاورزی دریافت کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که در این مجموعه  ١٠نفر به صورت مستقیم و ١٢ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند، افزود: این پروزه علاوه بر تامین بازار داخلی نیاز بازارهای صادراتی را نیز تامین خواهد کرد.

کاهش مصرف آب با کشت نشایی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی همچنین در بازدید از مجموعه ٦هزار متری تولید نشا در شهرستان پیشوا با بیان این که تولید نشاء سبب استفاده بهینه از بذور خواهد شد، گفت:همچنین کشت نشایی میزان مصرف آب را کاهش می دهد و فرصت کشت مناسب را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه این مجموعه در هر دوره دو ماهه ٣ میلیون و ٣٠٠ هزار عدد نشاء تولید و در مزارع استان تهران توزیع می کند، ادامه داد: محصول کاهو، کلم، بادمجان، فلفل و گوجه فرنگی در این مجموعه تولید می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید