Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

کاهش مصرف آب و افزایش تولید عامل اقبال عمومی به کشت های گلخانه ای

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از گلخانه ٦٠ هزار متر مربعی هیدروپونیک آنتوریوم و رز در روستای قلعه سین شهرستان پیشوا بازدید کرد.

کاهش مصرف آب و افزایش تولید عامل اقبال عمومی به کشت های گلخانه ای

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی در این بازدید که با حضور نادر شکربیگی معاون سازمان بازرسی کشور، حسن میری قلعه سری مدرکل بازرسی امور جهاد کشاوردی و کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران انجام شد؛ گفت: به سبب صرفه‌جویی در آب، تولید خارج از فصل، اشتغال‌زایی بالا و زودبازده بودن محصولات، کشت گلخانه ای با اقبال عمومی خوبی روبه‌رو شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان پیشوا یکی از تولیدکنندگان گل و گیاهان زینتی، سبزی و صیفی در کشور است، افزود:در سال گذشته سطح زیر کشت این شهرستان یکهزار و ٥٣٠ هکتار بوده است.

طهماسبی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای توسعه و ساخت گلخانه در کشور گفت:تسهیلات ارزان‌قیمت و ترجیحی برای این منظور فراهم شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره  توسعه گلخانه های کشور گفت:در سال جاری ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای متقاضیان ایجاد گلخانه پیش بینی شده است.

وی در خصوص نحوه پرداخت این تسهیلات تصریح کرد: این تسهیلات از بند الف تبصره ۱۸ با نرخ سود بانکی ۷ درصد برای مناطق غیر برخوردار و با نرخ سود بانکی ۹ درصد برای مناطق برخوردار به متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که برای این تسهیلات یک سال دوره سازندگی در نظر گرفته‌شده است، افزود: مدت‌زمان بازپرداخت این تسهیلات ۵ ساله خواهد بود.

گفتنی است در این گلخانه  ٦٠ هزار مترمربعی تولید گل شاخه بریده آنتوریوم و رز  با تولید ٥میلیون و ٤٠٠ هزار شاخه و اشتغال مستقیم ٧٢ نفر در حال فعالیت است؛همچنین این طرح به دلیل یکپارچگی واحد تولیدی و استفاده از سوخت گاز سبب کاهش ٥٥ درصدی مصرف انرژی و افزایش ٨٠درصدی بهره بردار شده است.

این واحد تولیدی که ساخت آن از سال ٨٥ آغاز شده با آورده شخصی ٤٥ میلیارد تومانی و تسهیلات ٨ میلیارد تومانی در سال ٩٧ به بهره برداری رسیده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید