Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی:

1370 میلیارد تومان غرامت به سیلزدگان خوزستان تخصیص یافت

کیخسرو چنگلوایی در جلسه شورای کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر مبلغ 460 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 910 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد برای پرداخت به کشاورزان خسارت دیده خوزستانی تخصیص یافته است.

1370 میلیارد تومان غرامت به سیلزدگان خوزستان تخصیص یافت

به گزارش خبرگزاری ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه شورای کشاورزی که با حضور رییس کمیسیون انرژی مجلس، معاونت حفاظت و بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق استان، فرماندار شهرستان اندیمشک، مدیران کل ادارات تابعه استان در شهرستان اندیمشک برگزار شد، ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نیاز به زمین در بخش کشاورزی گفت: به شدت مخالف تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان هستم.

وی در ادامه افزود: برای تشکیل هر 25 سانتی متر خاک زراعی 17 هزار سال زمان لازم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص رسیدگی به پرونده خسارات سیل خاطر نشان کرد: پرونده خسارات سیل که در شهرستان‌ها مطرح شده در حال رسیدگی و بررسی هستند و در این راستا پژوهشگاه فضایی نقاطی را که تعیین شده با تصاویر ماهواره‌ای تطبیق می‌دهد، اگر این نقاط در پهنه سیل قرار داشت دستور پرداخت صادر می‌شود که این پروسه روند کار را کمی کند می‌کند.

چنگلوایی همچنین اظهار کرد: پژوهشگاه فضایی در حال حاضر روزانه 100 پرونده سیل را در کل کشور بررسی کرده و دستور پرداخت به خسارت دیدگان را صادر می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر مبلغ 460 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 910 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد برای پرداخت به کشاورزان خسارت دیده خوزستانی تخصیص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به اعتبار 150 میلیارد تومانی اختصاص یافته به توسعه مکانیزاسیون در استان گفت: درخصوص ارائه تسهیلات بانکی برای توسعه مکانیزاسیون در استان هیچگونه محدودیتی نداریم.

وی اظهار کرد: در شهرستان‌ها برای توسعه مکانیزاسیون به هر میزان تراکتور، کمباین و دنباله‌بند نیاز باشد در اختیار کشاورزان قرار خواهیم داد و در این زمینه مشکلی نداریم.

چنگلوایی در ادامه ضمن بیان این مطلب که در همه شهرستان‌ها باید کمباین و کمباین‌کار حرفه‌ای وجود داشته باشد و شرکت‌های خدمات مکانیزه باید در شهرستان‌های استان توسعه یابد تصریح کرد: با این کار هم مشکل کشاورزان استان حل خواهد شد و هم برای تعدادی ایجاد اشتغال می‌شود که این مهم به همت مسئولان شهرستان و کشاورزان محقق خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در پایان گفت: در خصوص بحث مکانیزاسیون هم در زمینه شیلات و باغبانی و هم در ارتباط با رزاعت در استان هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید