Iranian Agriculture News Agency

برای نخستین بار در کشور؛

طرح کنترل بیماری نیوکاسل امسال اجرا می‌شود

​رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل در طیور برای اولین بار در کشور به منظور پیشگیری و کنترل آن اجرایی می‌شود

طرح کنترل بیماری نیوکاسل امسال اجرا می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، علیرضا رفیعی‌پور روز شنبه در جریان سفر به شهرستان گرمسار استان سمنان اظهار کرد: اتخاذ برنامه کاربردی و راهبردی رمز موفقیت در کنترل بیماری واگیر آنفولانزای فود حاد پرندگان است و امسال این برنامه در زمینه کنترل بیماری نیوکاسل در طیور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه ملی برای کنترل تب برفکی در دام نیز امسال برای اولین بار در کشور بعد از ابلاغ، اجرایی می شود.

رفیعی پور تصریح کرد: دامپزشکی کشور با برنامه‌ریزی کارشناسی، کاربردی و راهبردی در کنترل بیماری‌ها موفق بوده و کنترل بیماری واگیر آنفولانزای فوق حاد پرندگان نمونه‌ای از عملکرد مطلوب در زمینه کنترل بیماری‌ها در طیور است.

وی ابراز داشت: سال ۹۷ با تلاش کارشناسان و بهره برداران در حوزه دامی شیوع بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین دام و انسان ۳۵ تا ۷۵ درصد در مقایسه با سال ۹۶ کاهش یافت.

رفیعی‌پور خاطرنشان کرد: تامین امنیت غذایی و تولید دام سالم یکی از رویکردهای اصلی سازمان دامپزشکی کشور است و این سازمان برای تحقق این راهبرد، همواره مشغول به نظارت نوبه‌ای و به دنبال گسترش خط تولید نهاده دامی است.

به گفته وی، سمنان در زمینه نهاده‌های دامی مانند واکسن، دارو، ریزمغذی‌ها و مواد بیولوژیکی از استان‌های موفق کشور است.

وی یادآور شد: تولیدکنندگان در زمینه نهاده دامی در استان سمنان برای 7 ماه آینده مواد اولیه تهیه و ذخیره دارند و مشغول به تولید هستند و روند تولید در آینده نیز دچار مشکل نمی‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منظور بازدید و افتتاح طرح توسعه واحد تولیدی فعال در زمینه نهاده دامی به شهرستان گرمسار در استان سمنان سفر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید