Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت بیش از 5 هزار تن ذرت بذری

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: در سال زراعی جاری در سطح 2135 هکتار ذرت بذری رقم 704 و 703 و 706 در حوزه شهرستان پارس آباد زیر کشت رفته است و از کل ارقام ذرت بذری کشت شده پیش بینی می شود 5560 تن محصول برداشت شود.

پیش بینی برداشت بیش از 5  هزار تن ذرت بذری

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، حسن نظیفی با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری در سطح 2135 هکتار ذرت بذری رقم 704 و 703 و 706 در حوزه شهرستان پارس آباد زیر کشت رفته است و از کل ارقام ذرت بذری کشت شده پیش بینی می شود 5560 تن محصول برداشت شود.

وی تصریح کرد: برداشت ذرت بذری هم به صورت دستی و هم بصورت ماشینی انجام می شود که با هدف افزایش کیفیت بذر ذرت تولیدی، برداشت مکانیزه با کمباین برداشت بلال( پیکرهاسکر) که توسط شرکت های کشت و صنعت مغان و پارس و بخش خصوصی با ارائه تسهیلات و پرداخت سه میلیارد ریال یارانه خریداری شده و در اختیار کشاورزان منطقه قرار گرفته، انجام می شود. برداشت ذرت بذری توسط شرکت های تولید کننده انجام خواهد گرفت این مقام مسئول افزود: .ذرت بذری تولیدی در دشت مغان 80 درصد بذر مورد نیاز ذرت را در کشور تأمین می کند، این ذرت پس از برداشت، عملیات فرآوری و بسته بندی زیر نظر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال در اختیار کشاورزان ذرت کار کشور قرار می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید