Iranian Agriculture News Agency

تلقیح مصنوعی بیش از 800 راس دام سنگین با نژاد های برتر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر گفت: شهرستان مشکین شهر به دلیل داشتن 571 هزار واحد دامی یکی از مهمترین قطب های دامپروری استان محسوب می شود . این شهرستان 60 هزار دام سنگین و 265 هزار واحد دام دارد .

تلقیح مصنوعی بیش از 800 راس دام سنگین با نژاد های برتر

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، یوسف جهانی در ادامه سخنان خود افزود : این شهرستان دارای 136 واحد پرورش طیور، 56 واحد دامداری صنعتی ، 5 کارخانه تولید خوراک دام و طیور و 3 کارخانه لبنیات می باشد.

این مقام مسئول در خصوص اقدامات انجام گرفته در ارتباط با تلقیح مصنوعی دامها نیز افزود: به منظور افزایش کیفیت گوشت و شیر تولیدی دامها این مدیریت در دو محوربرنامه های اصلاح نژاد دام و تلقیح مصنوعی فعالیت های خود را متمرکز نموده است . 406 راس دام در برنامه های اصلاح دام قرار دارند که از این تعداد 286 راس آن با گوسفند رومانف و 120 راس آن با گاو میش ایتالیایی می باشد . در زمینه تلقیح مصنوعی نیز درسال گذشته 2621 راس تلقیح مصنوعی با نژاد های هلشتاین و سمینتان صورت گرفته و در چهار ماهه نخست امسال نیز ما شاهد تلقیح مصنوعی تعداد 887 راس دام در منطقه بودیم .

وی در ادامه سخنان خود افزود: این مدیریت از سرمایه گذاران بخش امور دام حمایت می کند و با در اختیار قرار دادن وامهای کم بهره و مشاوره های کارشناسی به متقاضیان خواهان رشد و شکوفایی بخش دامپروری این شهرستان می باشد فلذا علاقمندان به سرمایه گذاری در این بخش می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و مراکز خدمات جهاد کشاورزی این شهرستان درخواست کتبی خود را ارائه نمایند تا پس از طی مراحل قانونی زمینه های راه اندازی واحد های تولیدی فراهم شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید