Iranian Agriculture News Agency

کشت بیش از 700 هکتار پنبه در شهرستان بیله سوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار گفت: بعد از سال‌ها، کشت پنبه در اراضی کشاورزی شهرستان از سر گرفته شد.

کشت بیش از 700 هکتار پنبه در شهرستان بیله سوار

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، ربعلی جهانی گفت: با توجه به استقبال نکردن کشاورزان طی چند سال گذشته از توسعه کشت پنبه به دلیل هزینه‌های بالای تولید، مکانیزه نبودن کشت، نبود نیروی کارگری و افزایش هزینه‌های مربوط به کاشت، داشت و برداشت، کشت این محصول با توجه به حمایت‌های دولت و سیاست‌های ویژه درباره خرید تضمینی این محصول جانی دوباره گرفت.

وی اظهارداشت: در سال جاری 740 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به زیر کشت این محصول رفته که شامل ارقام مای، لیدر، لودوز و ماکسا با میانگین متوسط عملکرد بیش از 3 تن در هکتار بوده که پیش بینی می شود امسال بیش از 2100 تن پنبه از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

ربعلی جهانی خاطر نشان کرد: مباحث مربوط به اشتغالزایی، تامین مواد اولیه صنایع نساجی و کارخانجات پنبه پاک کنی موجود در کشور و سایر صنایع وابسته و همچنین رعایت تناوب زراعی و در نهایت حفظ و پایداری تولید از جمله‌ صرفه‌های اقتصادی مربوط به کشت پنبه است.

جهانی توان اشتغالزایی پنبه در بخش کشاورزی را 2.5 برابر سویا، چهار برابر ذرت و کلزا و 6 برابر گندم دانسته بیان نمود این محصول به دلیل مبادلات وسیع تجاری اش «طلای سفید» لقب گرفته‌ و از اهمیت اقتصادی فراوانی برخوردار است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید