Iranian Agriculture News Agency

با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

عملیات اجرایی کانال انتقال آب اوغان در شهرستان سراب آغاز شد

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به همراه تعدادی از مدیران ارشد این وزارت به منظور بازدید و بهره برداری از پروژه های بخش کشاورزی استان و دیدار و گفتگو با بهره برداران این بخش وارد تبریز شد.

عملیات اجرایی کانال انتقال آب اوغان در شهرستان سراب آغاز شد

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی سپس با سفر به شهرستان سراب، عملیات اجرایی احداث کانال اوغان در این شهرستان را کلنگ زنی کرد.

وی در این مراسم، احداث کانال های بتنی انتقال آب را در مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آن مورد تأکید قرار داد و گفت: اجرای این پروژه ها می تواند از هدر رفت آب جلوگیری کرده و به افزایش راندمان آبیاری کمک بسیار زیادی کند.

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت سرعت بخشیدن در اجرای طرح های انتقال آب با توجه به خشکسالی های متوالی و نیاز به استفاده بهینه از منابع آبی تاکید و خاطرنشان کرد: احداث کانال های آبیاری یکی از اولویت های اساسی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه مدیریت منابع آب و مدیریت ان با استفاده از پوشس انهار می باشد.

مهندس فتحی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه کانال اوغان به طول ۸ کیلومتر ۱۵۰۰ هکتار از اراضی پایین دست آن را پوشش خواهد داد، گفت: این کانال ۳۰۰۰ نفر از بهره برداران مزارع سیب زمینی و سبزی و صیفی منطقه را پوشش خواهد داد.

گفتنی است، در سفر امروز دکتر روحانی به استان آذربایجان شرقی ۱۲۵ طرح و پروژه بخش کشاورزی به مبلغ ۹۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید