Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر آبخیزداری سازمان جنگل ها اعلام کرد:

اختصاص 16هزار میلیارد ریال اعتبار برای حفظ آب و خاک کشور

مدیرکل دفتر آبخیزداری و فرسایش خاک سازمان جنگل ها از اختصاص 16 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی برای حفظ آب و خاک و اجرای طرح های آبخیزداری در کشور خبر داد.

اختصاص 16هزار میلیارد ریال اعتبار برای حفظ آب و خاک کشور

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، هوشنگ جزی روز سه شنبه در جریان بازدید از ایستگاه معرف - زوجی و طرح های آبخیزداری همدان بیان کرد: با اختصاص این میزان اعتبار طرح مطالعاتی تفصیلی آبخیزداری در ۱۴ هزار هکتار تهیه می‌شود.

جزی با بیان اینکه مطالعات تفصیلی آبخیزداری در ۲۶ میلیون هکتار از مراتع و جنگل‌های کشور باید صورت گیرد، یادآوری کرد: سال گذشته با اختصاص ۷هزار میلیارد ریال اعتبار این مطالعات در ۱۲ هزار هکتار صورت گرفت.

دبیر ستاد هماهنگی اجرای طرح های آبخیزداری صندوق توسعه ملی اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری ۷۰ تا ۸۰ درصد در کاهش خسارات به منابع آب و خاک و مهار سیلاب‌ها موثر است.

جزی ادامه داد: در مناطقی که طرح های آبخیزداری اجرا شده از فرسایش ۹ تن خاک در سال جلوگیری می شود همچنین به ازای هر یک هکتار ۱۲۰ کیلوگرم علوفه بیشتری تولید شده است.

مدیرکل دفتر دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل ها بیان کرد: فعالیت های آبخیزداری در راستای مدیریت حوزه آب، خاک، حفظ تعادل زیست محیطی و ارتقای پوشش گیاهی است.

جزی افزود: با اجرای ۲۵ هزار هکتار جنگل کاری و ۱۱۰ هزار هکتار احیای مراتع توانسته ایم میزان نفوذ آب در خاک را افزایش و رسوبات حاصل از بارندگی ها را کنترل کنیم.

وی همچنین از  ارتقای پوشش گیاهی در ۶۴۹ حوزه آبخیز از مراتع و جنگل‌های کشور خبر داد و گفت: امسال هم طرح افزایش پوشش گیاهی در یک هزار حوزه آبخیز کشور اجرا می‌ شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید