Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی :

27 روز ملی مزرعه در کشور برگزار می شود

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: 600روز ملی مزرعه در استان‌های مختلف و 27 روز ملی مزرعه در کشور برگزار می شود.

 27 روز ملی مزرعه در کشور برگزار می شود

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا، علی اکبر مؤیدی، رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور در دومین همایش روز ملی مزرعه برنج با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 600روز ملی مزرعه در استان‌های مختلف و 27 روز ملی مزرعه در کشور برگزار خواهد شد، گفت: همچنین بنا بر این است که از ۴۰ تا ۵۰ رقم جدید انواع محصولات کشاورزی در آینده رونمایی شود.

وی با تاکید به اینکه سه رکن اصلی نظام تحقیقات، دانش، اطلاعات و نظام نوآوری است و باید رعایت شود، افزود: کشاورزی ما باید به سمت دانش بنیانی حرکت کند.

مؤیدی ادامه داد: هم اکنون در مزارع کشاورزان پیشرو، تولید کلزا به ۷ تن در هکتار، برنج به ۱۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار و گندم نیز به ۱۳.۵ تن در هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کشورمان در زمینه تحقیقات، آموزش و ترویج پتانسیل خوبی را دارا است ، افزود: از این ظرفیت می‌توان در سراسر کشور استفاده کرد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ای طراحی کرده‌ایم تا بتوانیم از این الگوهای ترویجی بهره ببریم و آن را به کشاورزان منتقل کنیم. به این دلیل باید روزهای ملی محصولات کشاورزی را در تمام کشور برگزار کنیم تا فراگیر شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید