Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

3.5 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در گیلان تولید می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در مراسم روز ملی مزرعه برنج گفت: استان گیلان با در دست داشتن یک درصد از اراضی کشور بالغ بر ٣میلیون و ٥٠٠تن تولید محصول کشاورزی دارد.

3.5 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در گیلان تولید می شود

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا، علی درجانی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان در این مراسم با بیان  اینکه با وجود سهم یک درصدی گیلان از اراضی کشور، بیش از ٣میلیون و ٥٠٠تن از تولیدات کشاورزی در این استان تولید می‌شود، اظهار کرد: همچنین ٧٥٠هزار تن برنج در گیلان تولید می شود.

وی با تاکید به اینکه ٢٣٨هکتار اراضی شالیزاری در گیلان وجود دارد، افزود: در سال گذشته ١٢٠٠تن بذر گواهی شده در بین کشاورزان توزیع شد که در سال 96 این رقم 600 تن بوده است.

درجانی افزود: امروزه با توجه به شدت گرفتن تحریم‌ها بخش کشاورزی کم‌ترین آسیب را از این بحران دیده‌ و اشتغال کشور هم به این بخش گره خورده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: از 238هزار هکتار اراضی گیلان 180هزار هکتار قابلیت تجهیز و نوسازی را دارد که با تأمین اعتبار این کار را انجام خواهیم داد و اکنون مطالعه 15هزار هکتار در دست اجراست.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جدید کشت کلزا در استان گیلان هشت‌برابر شده است، ادامه داد: در کشت کلزا از 100 هکتار به 900 هکتار رسیده‌ایم و قصد داریم سطح اراضی زیرکشت کلزا را از این رقم هم بالاتر ببریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید