Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات استان:

آموزش روش های طبخ آبزیان در مراکز سلامت شهرداری کلانشهر تبریز

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از شروع آموزش روشهای طبخ آبزیان در مراکز سلامت شهرداری کلانشهر تبریز خبر داد.

آموزش روش های طبخ آبزیان در مراکز سلامت شهرداری کلانشهر تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: براساس تفاهم نامه انجام گرفته فی مابین مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان و اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز مقرر گردیده است به مدت یک سال کلاسهای ترویج فرهنگ مصرف و طبخ آبزیان در مراکز سلامت شهرداری برگزار گردد.

وی ادامه داد: در این راستا اولین کلاس آموزشی سی و یکم تیرماه 98 ، در محل مرکز سلامت نرجس خاتون واقع در خیابان جدیری با حضور بیش از 20 نفر از بانوان علاقمند منطقه برگزار شد.

مهندس جعفروند گفت: ابتدا توضیحات لازم درخصوص نحوه خرید، نگهداری، مصرف و مزایای استفاده از ماهی در پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی، آلزایمر، افسردگی و همچنین مزایای مصرف گوشت ماهی برای گروههای سنی مختلف به دلیل وجود کیفیت پروتئین بالا و اسیدهای چرب امگا 3  توسط کارشناس تغذیه ارائه گردید، سپس آموزش سه نوع پخت ماهی که می تواند برای تهیه بیش از ده نوع غذا استفاده گردد، توسط مربی آشپزی ارائه گردید.

لازم به ذکر است ادامه این کلاسها در مراکز سلامت مناطق مختلف شهرداری تبریز برگزار خواهد شد که علاقمندان می توانند جهت شرکت به این مراکز مراجعه و ثبت نام نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید