Iranian Agriculture News Agency

توسط روسای سازمان های تات و هواشناسی؛

نقشه خرد اقلیم کشاورزی رونمایی شد

راه اندازی رصدخانه بخش کشاورزی در آینده نزدیک

نقشه خرد اقلیم کشاورزی با حضور رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و رییس سازمان هواشناسی کشور رونمایی شد.

نقشه خرد اقلیم کشاورزی رونمایی شد

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز دوشنبه در مراسم رونمایی از نقشه خرد اقلیم کشاورزی با بیان این که این نقشه در تصمیمات استراتژیک و کلان بخش کشاورزی بسیار موثری خواهد بود، گفت: در برنامه ریزی های پایدار، تصمیمات کلان مانند الگوی کشت، آمایش سرزمین و پیش بینی بروز آفات و بیماری های گیاهی،اطلاعات هواشناسی و تغییرات اقلیمی تاثیر گذارند.

خاوازی اظهار داشت: در اوج دغدغه های مربوط به تدارک نهاده های کشاورزی همچون تهیه کود، سم و بذر ، مهمترین موضوعاتی که می تواند سیمای کشاورزی را تغییر دهد پرداختن به مسایل تغییرات اقلیمی و نقش آن در بخش کشاورزی است.

وی افزود: همکاری مشترک ما با سازمان هواشناسی کشور برای تهیه نقشه خرد اقلیم کشاورزی در واقع فتح بابی شد تا بتوانیم بسیاری از داده های هواشناسی را به صورت اقتصادی تحویل کشاورزان دهیم.

خاوازی با اشاره به این که رصدخانه بخش کشاورزی به زودی توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی راه اندازی می شود، گفت: سازمان هواشناسی در راه اندازی این رصد خانه می تواند همکاری موثری با ما داشته باشد.

وی در عین حال ارتقای پیام های هواشناسی و تبدیل آن به کلیه واژه های ساده برای کشاورزی را ضروری دانست و تصریح کرد: سازمان هواشناسی کشور می تواند در این زمینه نیز کمک زیادی به بخش کشاورزی کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی نخستین پیام رسان بخش کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اطلاعات هواشناسی از طریق این پیام رسان به ۴ میلیون بهره بردار کشاورزی خواهد رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید