Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

حفظ اراضی از ارکان تامین امنیت غذایی جامعه است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سلامت و امنیت غذایی انسان‌ها وابسته به کشت و به تبع آن حفظ اراضی زراعی است از این رو برای بقا و حیات بشر نیاز است از این موهبت و سرمایه الهی مراقبت و محافظت شود.

حفظ اراضی از ارکان تامین امنیت غذایی جامعه است

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، رسول جلیلی در مراسم معارفه  فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان افزود: تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بی‌رویه، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری موضوعاتی هستند که تامین امنیت غذایی مردم، سلامت جامعه و منابع پایه را در استان و کشوربا تهدیدهای جدی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد : در حال حاضر نزدیک به 500 مورد پرونده تغییر کاربری غیرمجاز در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان تشکیل واین مناطق شناسایی شده است که تعیین تکلیف و صدور رای و اجرای حکم برای این پرونده ها در دستور کار قرار دارد.

جلیلی تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت های قانونی برای بهره برداری اصولی از اراضی استان وجود دارد و این سازمان آماده همکاری با متقاضیانی است که از دستگاه های ذی ربط برای فعالیت های قانونی خود مجوز دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه باید با جدیت از فناوری‌های نوین در حوزه پیشگیری تخلفات در حوزه اراضی کشاورزی استفاده شود، گفت: هوشمندسازی فعالیت های سازمان در حوزه حفظ اراضی کشاورزی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نقش بسیار مهمی در بازدارندگی از تخلفات در این حوزه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید