Iranian Agriculture News Agency

حسن آبادی خبر داد:

فعالیت 350 گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در کشور

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی با تاکید برضرورت آگاهی بخشی و جلب مشارکت مردم در حوزه تغییر کاربری اراضی اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی با هدف پیشگیری از جرم و صیانت از اراضی راه‌اندازی شده که سامانه ۱۳۱ در همین راستا است.

فعالیت 350 گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، سرهنگ ابراهیم حسن آبادی در مراسم معارفه  فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان آذربایجان غربی افزود: باید تمهیدات لازم برای اجرای احکام را داشته باشیم که در این بین، مهمترین وظیفه پیشگیری از ساخت و ساز مستحدغیرمجاز است. 

وی با بیان اینکه 11 استان در سطح کشور به عنوان مناطق بحرانی تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی شناخته شده اند که شهرستان ارومیه نیز جزو این مناطق به شمار می رود، ادامه داد: تمایل به خوش‌نشینی و ویلاسازی از سوی شهروندان و همچنین گسترش بی رویه فعالیت سوداگران و سودجویی در قالب خرید و فروش و ساخت وساز در اراضی کشاورزی از عوامل مهم تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که در طی سالهای اخیر اقدامات بسیار زیادی در راستای صیانت از این عرصه ها صورت گرفته است.

این مسئول گفت: ما به پیشگیری اجتماعی اعتقاد داریم اما در این بین، پیشگیری قضایی و انتظامی نیز لازم است و این یگان به عنوان یگان اجرایی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی، آماده صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی است و در کنار نیروی انتظامی وظیفه صیانت را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره ضرورت جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی و برخورد با زمین‌خواران هشدار داده اند و از این مسئله به‌عنوان یک وظیفه مهم حاکمیتی یاد کرده اند.

گفتنی است؛ یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان فعالیت خود را رسما از امروز آغاز کرد و سرهنگ اکبر نام آور به عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی معرفی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید