Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جهاد کشاورزی قیروکارزین:

عمالیات اجرایی کانال پایاب سد سلمان فارسی ادامه دارد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی ساخت فاز سوم کانال‌های پایاب سد سلمان فارسی این شهرستان خبر داد.

عمالیات اجرایی کانال پایاب سد سلمان فارسی ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مهدی همتی پس از بازدید از عملیات اجرایی ساخت فاز سوم کانال های پایاب سد سلمان فارسی، گفت: ساخت این کانال با دو کیلومتر طول از نوع سنگ و سیمان و با اعتبار 9 میلیارد ریالی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد که پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر افتتاح و قابل بهره برداری باشد.

به گفته وی فاز سوم از ساخت کانال های درجه سه و چهار پایاب سد سلمان فارسی قیروکارزین در آبادی های نصیر آباد و علی آباد بهمن واقع شده که پس از بهره برداری موجب تجهیز و نوسازی کانال های شرب 500 هکتار از اراضی این دو آبادی خواهد شد. 

همتی بیان کرد: پس از بارندگی های قابل توجه  در سال 95 و آبگیری مناسب سد سلمان فارسی، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از محل اعتبارات ملی اقدام به طراحی و احداث کانال های درجه سه و چهار در اراضی بخش مرکزی این شهرستان کرد که بیش از هفت و نیم کیلومتر کانال ساخته و در حال بهره برداری است.

وی بر ضرورت اجرای طرح های فنی و زیر بنایی در حوزه اراضی پایاب سد سلمان فارسی به منظور بهبود بهره وری آب و افزایش تولید تاکید کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: انجام عملیات خاک برداری در مسیر کم عرض و حمل مصالح از بین باغ‌ها و فراهم نمودن امکان کشت در حین عملیات اجرایی برای زارعین از دشواری های اجرای این طرح بوده که شرکت مشاور و پیمانکار با جدیت در حال اجرا و تسهیل آن است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید