Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر ساماندهی سازمان امور عشایر:

۲۵ درصدی گوشت کشور توسط عشایر تولید می‌شود

مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر با سهم ۱۹۰ هزار تنی، ۲۵ درصد گوشت قرمز تولیدی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

۲۵ درصدی گوشت کشور توسط عشایر تولید می‌شود

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان امور عشایر کشور، سیاوش احمدی میرقائد در حاشیه بازدید از سیاه‌چادرهای عشایری آذربایجان غربی اظهار داشت: عشایر با داشتن ۲۵ میلیون رأس دام، ۲۸ درصد دام سبک کشور را در اختیار دارند.

وی با اشاره به اینکه عشایر در ۱۵ هزار نقطه کشور پراکنده هستند، گفت: با این آمار ۴۰ درصد عرصه‌های جغرافیایی کشور محل پراکندگی و استقرار عشایر است.

مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: بیشترین پراکندگی عشایر در استان‌های زاگرس و البرزنشین، آذربایجان‌ها و شرق کشور قرار دارد.

احمدی میرقائد با بیان اینکه آذربایجان غربی نیز رتبه سوم را از نظر تعداد جمعیت عشایرنشین دارد، اظهار داشت: جامعه عشایری جامعه‌ای توانمند بوده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: این تعداد جمعیت عشایری در ۱۰۱ ایل و ۵۵۰ طایفه مستقر هستند.

احمدی میرقائد گفت: دولت توجه ویژه‌ای برای توسعه عدالت اجتماعی و بهره‌مندی عشایر از امکانات و خدمات بهداشتی دارد.

وی بیان کرد: در همین راستا ارتقای سطح سواد و ارتقای خدمات فرهنگی و مذهبی جامعه عشایری مصوبه دولت بوده و ۲۲ دستگاه در این بخش‌ها مشارکت دارند.

مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران با اشاره به فعالیت ۲۱۰ شرکت تعاونی عشایری در کشور گفت: ۲۳ اتحادیه استانی، یک اتحادیه مرکزی و ۳۸۰ صندوق خرد زنان عشایری در راستای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر در کشور فعال هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید