Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

تمام کشاورزان خسارت‌دیده خوزستانی غرامت دریافت خواهند کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به 476 مورد پرداخت بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به کشاورزان اظهار کرد: تمام کشاورزان خسارت‌دیده خوزستانی مطمئن باشند که غرامت خود را دریافت خواهند کرد.

تمام کشاورزان خسارت‌دیده خوزستانی غرامت دریافت خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان دوشنبه 31 تیر ماه گفت: در جریان سیل‌های آذر و بهمن ۱۳97 و فروردین سال جاری در مجموع ۲۱۳ هزار هکتار از انواع محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، کلزا، چغندر قند و سبزی و صیفی به طور کامل زیر آب رفت و باعث از بین رفتن بخش عمده‌ای از این محصولات کشاورزی شد.

وی افزود: پس از وقوع سیل اقدامات اساسی و بسیار خوبی با همکاری استانداری خوزستان و سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شد که از جمله این اقدامات می‌توان به خارج کردن آب از مزارع کشاورزی استان اشاره کرد.

چنگلوایی اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه کل اراضی کشاورزی استان از آب تخلیه و برای کشت تابستانه آماده شدند، که کشاورزان استان در 130 هزار هکتار از اراضی که دچار سیل بودند اقدام به کاشت و زراعت کردند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر 430 هزار هکتار برنامه کشت تابستانه را در دستور کار خود داریم که خوشبختانه با توجه به وضعیت خوب آب امیدواریم که این برنامه محقق و اجرایی شود که در  همین راستا تا کنون 172 هزار هکتار شلتوک در اراضی استان کشت شده که قسمت عمده کشت این محصول در همان اراضی انجام شده که آب از آنها تخلیه شده است.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: امسال با توجه به وضعیت خوب آب با تولید بسیار خوب محصولات کشاورزی در استان روبرو خواهیم بود و درآمد کشاورزان بهتر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده تصریح کرد: معادل 16 هزار درخواست پرداخت خسارت از طرف کشاورزان برای رسیدگی به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها رسیده که 8 هزار پرونده برای کمک‌های بلاعوض با مبلغ 250 میلیارد تومان و حدود 220 میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه به استان ارسال و ۶ هزار پرونده تأیید شد که بخش عمده آن وارد سامانه شده است.

وی ادامه داد: 476 مورد پرداختی بلاعوض، معادل 8 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی داشته‌ایم.

کیخسرو چنگلوایی در پایان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بکارگیری امکانات و تجهیز نیروی انسانی از این پس به طور مرتب و هفتگی حداقل 2 هزار نفر را برای دریافت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک معرفی کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید