Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد:

شکرگزاری برای برداشت 3.5 تن گندم از هر هکتار مزرعه دیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تولید گندم قبل از انقلاب با جمعیت 30 میلیونی و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با جمعیت 90 میلیونی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

شکرگزاری برای برداشت 3.5 تن گندم از هر هکتار مزرعه دیم

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در آئین شکرگزاری برداشت گندم در روستای آلاقیه بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی رحیمی امام جمعه هشترود، مهندس امین امینیان فرماندار شهرستان، رئیس دادگستری هشترود، کشاورزان و سایر مسئولین استان و شهرستان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: سنت حسنه شکرگزاری نسبت به نعمت های خدادادی از قدیم الایام، از آباء و اجدادمان به ما به ارث رسیده و در آموزه های دینی نیز به آن تاکید فراوان شده است.

 وی با خاطرنشان ساختن این موضوع که شکر نعمت موجب وفور و فراوانی آن می شود، ادامه داد: شهرستان هشترود به عنوان انبار غله استان آذربایجان شرقی شناخته شده است، بابت تمامی نعمت های خداوندی شاکریم که تنوع محصولی را به استان و کشور عزیزمان عنایت فرموده است.

مهندس فتحی گفت: خوشبختانه در چهار سال اخیر جشن خودکفایی گندم در سطح کشور برگزار می شود و ما از این بابت سپاسگزار زحمات بی شائبه کشاورزان عزیز و زحمتکش استان و میهن اسلامی هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار نمود: شکرگذاری واقعی زمانی اتفاق می افتد که ما از نعمت های خداوندی بطور صحیح و بهینه استفاده کنیم، اگر مزرعه ای بطور دیم کشت شده و هم سطح مزرعه آبی محصول می دهد این امر حاصل بکارگیری پیام های ترویجی مروجین کشاورزی و استفاده بهینه تجارب خود کشاورزان است.

وی گفت: در شرایط مساوی که میزان بارندگی یکسان بوده و خاک مناسب در اختیار داریم و می توانیم در مزرعه گندم دیم 3.5 تن گندم از هر هکتار برداشت کنیم، در این حالت است که آئین شکرگزاری به معنای واقعی خود محقق شده است.

مهندس فتحی با اشاره به سال رونق تولید و شعار سال که از طرف مقام عظمای ولایت با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است، افزود: در سال رونق تولید لبیک گویان اصلی به شعار سال و ندای مقام معظم رهبری، تولیدکنندگان واقعی بخش کشاورزی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: معتقدم در جنگ نابرابر اقتصادی دشمنان ملت و نظام مقدس اسلامی، سربازان واقعی این جنگ ظالمانه کشاورزان هستند.

وی با اشاره به قدرت نمایی مقتدرانه نظامی جمهوری اسلامی ایران در هفته های اخیر بر علیه قدرتهای استکباری تصریح نمود: باید کاری کنیم تا قدرت کشاورزی و اقتصادی خود را مخصوصاٌ امنیت غذایی کشور عزیزمان را به رخ جهانیان کشیده و بر خود ببالیم.

مهندس فتحی با تکذیب شایعات موجود در سطح استان و کشور مبنی بر گرانی محصول گندم گفت: این شایعات و جوسازی ها صرفاً جهت تضعیف ارکان کشاورزی کشور دامن زده می شود و نباید به آن توجه کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: امنیت غذایی کمتر از امنیت دفاعی نیست و نباید به امنیت غذایی کشور خدشه ای وارد شود که تامین کنندگان این امنیت خود کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی هستند، لذا گندمکاران مکلفند گندم مازاد بر مصرف خود را با قیمت مصوب یعنی از قرار هر کیلوگرم 1700 تومان به سیلوها و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 تحویل دهند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید