Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

340 میلیارد ریال وام به کشاورزان سیل زده لرستان پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه کارگروه استانی پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی ناشی از سیل فروردین ۹۸ گفت: از مجموع سه هزار و ۱۹۴ فقره پرونده ارسالی به بانک ها؛ ۷۵۲ فقره موفق به دریافت سه میلیارد و ۴ میلیارد ریال وام جبران خسارت سیل شده اند.

340 میلیارد ریال وام به کشاورزان سیل زده لرستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا از لرستان، عبدالرضا بازدار در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لرستان افزود: سیل امسال یکهزار و 568 میلیارد ریال شامل 7950 میلیارد ریال در بخش تولیدات و 7730 میلیارد ریال در حوزه زیرساخت و ابنیه به کشاورزی لرستان خسارت زد.

وی با بیان اینکه تاکنون یکهزار و ۲۲۱ فقره پرونده خسارتی در استان تشکیل شده اظهار داشت: حجم خسارت این تعداد معادل 5500 میلیارد ریال است که تاکنون ۱۹ هزار و ۲۱۱ مورد نیز در سامانه سجاد (سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) ثبت شده که از این تعداد ۷۰ درصد در حوزه زراعت و باغ است.

دکتر بازدار ادامه داد: در این راستا ۱۴ هزار و ۳۶۲ نفر مصوبه کارگروه شهرستانی و ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر مصوبه کارگروه استانی را دریافت کرده اند و 7500 میلیارد ریال آماده پرداخت است.

وی گفت: با ورود سازمان پژوهشگاه فضایی برای بررسی پرونده ها ۱۴ هزار پرونده نیز باطل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: این امر به دلایل مطرح شده از سوی سازمان فضایی مبنی بر عدم وجود سطح سبز؛ خسارت؛ کشت؛ وجود نقاط خارج از محدوده سیل زده و همپوشانی نقاط رخ داده است.

سیل فروردین ۹۸ بیش از 15000 میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های کشاورزی لرستان وارد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید