Iranian Agriculture News Agency

قندالی:

محدودیتی در اعطای تسهیلات به عشایر وجود ندارد

رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه این سازمان در ارائه تسهیلات به متقاضیان عشایر مشکلی ندارد، از اختصاص اعتبارات لازم برای تأمین آب مورد نیاز عشایر کشور خبر داد.

محدودیتی در اعطای تسهیلات به عشایر وجود ندارد

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در نشست بررسی مشکلات عشایر دامغان که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: خدمت به مردم از جمله مهم‌ترین اولویت‌های سازمان امور عشایر است.

وی افزود: سازمان امور عشایر هیچ‌گونه محدودیتی در زمینهٔ ارائه تسهیلات به متقاضیان ندارد و برای خدمت‌رسانی آمادگی کامل دارد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران به طرح‌های تصویب‌شده ویژه عشایر در مجلس شورای اسلامی در سال‌های 93 تا 98 اشاره کرد و گفت: در طول این سال‌ها سه طرح ویژه با عناوین ارتقای سطح سواد، طرح ویژه فرهنگی و مذهبی و طرح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ویژه عشایر به همت دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

قندالی با اشاره به اینکه این طرح‌ها هم‌اکنون در مرحله اجرا قرار دارند، افزود: در سال گذشته، از 44 مصوبه مربوط به جهاد کشاورزی که از سوی مجلس تصویب شد، هشت مصوبه مربوط به عشایر بود.

وی توسعه مناطق عشایری را از اولویت‌های مهم دولت و مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: اعتبار خوبی در سال جاری برای تأمین آب مورد نیاز عشایر از محل صندوق توسعه ملی لحاظ شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به مشکلات عشایر با تأکید بر اینکه تمام تلاش‌ها صرف رفع این مشکلات خواهد شد اظهار امیدواری کرد لایحه ایجاد سرپناه برای عشایر به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

قندالی در ادامه از پرداخت 20 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود 4 درصد و بازپرداخت پنج‌ساله به تعاونی عشایر این شهرستان خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از قشر عشایر همواره در دستور کار است گفت: مجوز جذب نیروی انسانی مورد نیاز و اختصاص یک تانکر آبرسان به امور عشایر دامغان در آینده‌ای نزدیک صورت می گیر.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید