Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

6 هزار فرصت شغلی روستایی وعشایری در سیستان وبلوچستان ایجاد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از جذب ۹۳درصدی سهم بخش کشاورزی از تسهیلات مصوب اشتغال روستایی و عشایری دراستان سیستان وبلوچستان خبر داد.

6 هزار فرصت شغلی روستایی وعشایری در سیستان وبلوچستان ایجاد شد

غلام حیدر زورقی درگفت وگو با خبرنگار ایانا درسیستان وبلوچستان افزود: از سال گذشته تاکنون سه هزار و 84 طرح بخش کشاورزی با تسهیلاتی بالغ بر دو هزار و 540 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه و ایجاد  اشتغال پایدار در  مناطق روستایی و عشایری با پیش بینی اشتغال برای 6 هزار و 100نفر در بانک‌های عامل مصوب شده است.

به گفته وی، از این تعداد طرح مبلغ 2070 میلیارد ریال تسهیلات به دو هزار و 776طرح بخش کشاورزی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه این طرح ها زمینه اشتغال بیش از  پنج هزار و 500 نفر را در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان فراهم کرده است، افزود: طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، طرح‌های پرورش گوساله، گوسفند، شتر، شترمرغ، مرغ گوشتی وتخم گذار، زنبور عسل، بلدرچین، ساخت گلخانه، کشت گیاهان دارویی، مکانیزاسیون کشاورزی،  از جمله طرح هایی هستند که موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

زورقی خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از اردیبهشت سال گذشته در استان با همکاری بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید اجرایی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید