Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا مطرح شد:

ایجاد فضای گفتمان بین استارت آپ‌ها و مقامات دولتی در الکامپ

مجری راه اندازی کسب و کارهای نوپا در بخش کشاورزی گفت: ما جلساتی را در این نمایشگاه راه اندازی کرده‌ایم که در آن مسئولان دولتی با مدیران استارت آپی در این جلسات به گفتگو و بیان مشکلات می پردازند و ارتباط فکری با هم برقرار می‌کنند.

ایجاد فضای گفتمان بین استارت آپ‌ها و مقامات دولتی در الکامپ

حمیدرضا مختاری اسکی مجری راه اندازی کسب و کارهای نوپا در بخش کشاورزی در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ در گفتگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: یکی از روش هایی که ما می توانیم از استارت آپ ها حمایت کنیم هموارسازی راه این کسب و کارها برای حضور در نمایشگاه هایی مانند الکامپ است. در سال اولی که استارت آپ ها شکل می گیرند به شدت به حضور و دیده شدن نیاز دارند.

وی افزود: دیده شدن برای استارت آپی که سرمایه ای ندارد غیر ممکن است و اقدامات تبلیغاتی نیاز به سرمایه دارد. در این نمایشگاه ما استارت آپ های تخصصی را در یک پاویون قرار دادیم تا بیشتر دیده شوند.

مختاری در رابطه با شبکه سازی عنوان کرد: در حال حاضر مسئله مهم در زمینه کسب و کار استارت آپی بحث شبکه سازی است. یکی از سرمایه های بزرگی که در استارت آپ های بخش کشاورزی داریم و طی یک سال گذشته به شدت بر روی آن کار کردیم تقویت این شبکه و ارتباطات شبکه ای فعالان استارت آپی با یکدیگر بوده است.

وی افزود: ما در حال حاضر بیش از 100 فعال استارت آپی داریم که با هم به صورت شبکه ای کار می کنند و ایده های نو را با هم به اشتراک می گذارند که این همکاری ها در این نمایشگاه تقویت شده است.

مجری راه اندازی کسب و کارهای نوپا در بخش کشاورزی با اشاره به هم‌افزایی در این بخش عنوان کرد: ما جلساتی را در این نمایشگاه راه اندازی کرده‌ایم که در آن مسئولان دولتی با مدیران استارت آپی در این جلسات به گفتگو و بیان مشکلات می پردازند و ارتباط بین الاذهانی با هم برقرار می کنند.

وی افزود: ما در بحث حمایت سه برنامه داریم که یکی از آنها آموزش و فرهنگ سازی است. ما هیئت علمی و مراکز تحقیقاتی و آزمایشکاهی بسیار زیادی در کشور داریم که در بحث استارت آپ ها می توانند در اختیار بخش قرار گیرند. در یک سال اخیر هم برای همراهی وزارت خانه بسیار تلاش کرده ایم.

مختاری تاکید کرد: در بحث پشتیبانی هم فضاهای بسیاری در اختیار استارت آپ ها قرار گرفته است. در زمینه تسهیل گری هم با ایجاد ارتباط بین قسمت های مختلف دولت و استارت آپ ها زمینه فعالیت را برای این بخش ارتقا داده ایم.

وی افزود: اگر ما بپذیریم که محور اصلی استارت آپ ها نوآوری است می توانیم این بخش رابا دانش روز ارتقا دهیم. بسیاری از مسئولان بخش دولتی از ما سامانه ای را می خواهند که مسئله مزرعه تا سفره را حل کند اما این کار تنها با مجموعه ای پیچیده از نوآوری ها امکان پذیر است و یک سامانه به تنهایی پاسخگو نخواهد بود.

مجری راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در بخش کشاورزی گفت: استارت آپ توانایی بزرگ و جامع شدن را دارد و نمونه‌هایی از آن در کشور وجود دارد که به‌صورت کشوری مشغول به فعالیت هستند و اشتغال‌زایی بالایی دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید