Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی:

راهکارهای تسهیل ترافیک کالا در بندر چابهار بررسی شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران که با هیأت همراه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، از بندر شهید بهشتی چابهار، انبارهای طریق‌القدس و انبارهای تحت پوشش شرکت بازدید کرد.

راهکارهای تسهیل ترافیک کالا در بندر چابهار بررسی شد

به گزارش ایانا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف با هیأت همراه شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی موهبتی استاندار استان سیستان و بلوچستان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز در نشستی به بررسی راهکارهای"تسریع در امور تجاری و ایجاد ترافیک بار و کالا در بندر شهید بهشتی چابهار" می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشستِ "تسریع در امور تجاری و ایجاد ترافیک بار و کالا در بندر شهید بهشتی چابهار" گفت: بندر چابهار در منطقه به دلیل وجود انبارهای مسقف  پتانسیل ذخیره‌سازی کالاهای اساسی را دارد و از این نظر از اهمّیت استراتژک برخوردار است.

سیف بر ضرورت بسیج امکانات برای بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود این منطقه تأکید کرد تا صاحبان کالاها از طریق بهره‌برداری از انبارهای طریق‌القدس و در تعامل با گمرک جمهوری اسلامی ایران با کمترین تشریفات گمرکی  فرایندنقل و انتقال کاهای خود را انجام دهند.

این گزارش می‌افزاید، بندر چابهار به عنوان دروازه ترانزیتی کشور در کریدور بین‌المللی شرق - غرب در زمینه ترانزیت و ترانشیب کالا به بنادر جنوبی کشورهای خلیج فارس ایفای نقش می‌کند و با افتتاح طرح توسعه فاز اول، این بندر هم اکنون در منطقه به کانون‌های داد و ستد و تجارت بین‌المللی تبدیل شده است.

گفتنی است؛ راهکارهای افزایش ترافیک کالا در بندر شهید بهشتی چابهار در نشست "تسریع در امور تجاری و بازرگانی بندر چابهار و افزایش ترافیک بار و کالا در بندر شهید بهشتی" مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید