Iranian Agriculture News Agency

استاندار بوشهر:

وزارت جهاد کشاورزی با توسعه گلخانه‌ها، امنیت غذایی کشور را تضمین می کند.

امروز کشور برای پیشبرد امور به تغییر نگاه مدیران نیاز دارد و باتوجه به ظرفیت های متعدد استان بوشهر جز با نگاه تسهیل گری مدیران برای استفاده حداکثری از این فرصت ها به توسعه نمی رسد.

وزارت جهاد کشاورزی با توسعه گلخانه‌ها، امنیت غذایی کشور را تضمین می کند.

استاندار بوشهر گفت: امروز بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز گرفتار چیزی‌هایی هستیم که خودمان هم می‌دانیم که می‌توانیم آنها را با تغییر دیدگاه حل کرد اما هرکسی بدنبال این است که در سیستم اداری کشور مانعی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: در قوانین موجود به اندازه کافی راه و ظرفیت برای تسهیل گری و ایجاد مانع در انجام کارها وجود دارد که باید نگاه ما به سمت روان سازی هدایت شود.

وی با تاکید بر پاسخگویی به استعلام‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن» تصریح کرد: مسئولان در خصوص سرعت بخشی در اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی اقدام کرده و مانع تراشی نکنند.

استاندار بوشهر یادآورشد: در برابر اجرای طرح‌های تولیدی، توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری نباید گارد گرفته شود بلکه کمک به توسعه این طرح‌ها باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

گراوند گفت: سال گذشته از ۱۵۰ هکتار برنامه ریزی انجام شده برای توسعه گلخانه‌ها دراستان بوشهر ۱۰۳ هکتار اجرا شد که باید نسبت به اجرای کامل برنامه مدیران همت کنند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی مسئول تأمین امنیت غذایی کشور است و امروز تلاش دارد با مصوبه توسعه گلخانه ها تحقق این مهم را تضمین کند.

گراوند اظهارداشت: باتوجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح‌های تولید محصولات گلخانه‌ای در استان این مهم در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

وی افزایش راندمان تولید، کاهش مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار، تولید محصول با کیفیت و افزایش درآمد و صادرات را از مزیت‌های گلخانه‌ها عنوان کرد.

استاندار بوشهر گفت: باید زمین‌های کشاورزی واگذار شده برای ایجاد شهرک کشاورزی تعیین تکلیف شود تا از امکانات فراهم شده استفاده بهینه شود.

گراوند افزود: استفاده از تکنولوژی آب شیرین‌کن خورشیدی باید مورد توجه قرار بگیرد تا مشکلات زیست محیطی ناشی از اجرای طرح‌های آبشیرین کن در اراضی گلخانه‌ای وجود نداشته باشد.

وی در پایان سخنان خود، با تاکید بر توجه به مهارت افزایی متقاضیان طرح‌های گلخانه‌ای افزود: تعاون روستایی در زمینه آموزش، مهارت افزایی و ترویج کشت گلخانه‌ای تلاش کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید