Iranian Agriculture News Agency

روسای دو دستگاه تاکید کردند:

همکاری‌های مشترک برای ارائه خدمت به جامعه عشایری

در دیدار روسای سازمان امور عشایر و بنیاد برکت، بر اجرای همکاری‌های مشترک بین این دو دستگاه برای خدمت به عشایر تاکید شد.

همکاری‌های مشترک برای ارائه خدمت به جامعه عشایری

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، رئیس سازمان امور عشایر ایران در این دیدار، با تاکید بر هم‌افزایی مشترک دو دستگاه برای ارائه خدمت به جامعه عشایری، گفت: ما آمادگی لازم برای هرگونه همکاری با بنیاد برکت را داریم.

کرمعلی قندالی اظهار داشت: لازم است فرآیندی را به صورت هدفمند تعریف و کارگروهی با مدیران و کارشناسان دو مجموعه تشکیل دهیم تا فرآیند همکاری‌های مشترک را طراحی کنند.

وی با اشاره به این که امروز کمبودی در پرداخت تسهیلات به عشایر نداریم، از فرآیند پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری از طریق "سامانه کارا" انتقاد کرد و گفت: در مرحله اول این تسهیلات حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به عشایر اختصاص یافت اما فرایند پرداخت این تسهیلات به عشایر فرایند سخت و رضایت‌بخشی نیست.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: امروز تشکل‌های عشایری در حوزه تامین نهاده‌های دامی توانمند شده‌اند و در این خصوص دیگر وابستگی‌ای به امور دام نداریم.

قندالی گفت: امروز بازار به شدت کشش تولید دام را دارد و باید مردم در این حوزه وارد شوند و مشارکت داشته باشند.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این دیدار اظهار داشت: ادبیات ما و شما مشترک است و سیاست‌های ما نیز این است که خود مردم باید متولی کار باشند و ما تنها هدایت و حمایت انجام می‌دهیم به گونه ای که خود مردم بتوانند کار را ادامه دهند.

سعید جعفری با بیان این که کاری خارج از چارچوب دولت انجام نمی‌دهیم و کمک حال دولت هستیم، گفت: امروز ما به عنوان یک نهاد توسعه‌گر در ۲۵ استان کشور حضور و فعالیت داریم و در این ۲۵ استان می‌توانیم در کنار شما در خدمت جامعه عشایری باشیم.

وی افزود: پیشنهاد می‌دهیم کارگروه مشترکی تشکیل شود و راهکارهای لازم برای همکاری‌های مشترک با محوریت ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق عشایری بررسی تا به یک شرح ارائه خدمات مشترک برسیم.

مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: ما در بنیاد برکت طرح‌هایی برای ایجاد اشتغال داریم و جامعه عشایری نیز جامعه مستعدی است و ظرفیت‌های خوبی در تولید صنایع دستی و دام دارد که می‌توانیم با هم‌افزایی در جهت رفع محرومیت در مناطق عشایری کمک کنیم.

در این نشست، بابا داوردان مدیرکل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر نیز در سخنانی گفت: امسال ۲۰۲ میلیارد تومان با عنایت مقام رهبری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به عشایر اختصاص یافته که از این محل ۲۸۹ پروژه برای بهره‌مندی ۱۵ هزار خانوار انجام می‌شود و می‌توانیم در این حوزه همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

داریوش نعمت الهی مدیرکل دفتر بهسازی امور تولید سازمان امور عشایر نیز در این دیدار گفت: حدود ۸۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی در اختیار عشایر است که ظرفیت خوبی برای انجام همکاری‌های مشترک با بنیاد برکت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید