Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

ضرورت تکمیل زنجیره تولید برای بهره مندی کشاورزان از ارزش افزوده محصولات

پروژه عظیم آبیاری نوین 1000 هکتاری روستای دشت و45 پروژه آبیاری نوین در سطح 870 هکتار درمجموع با اعتبار 320میلیارد ریال و 970 خانوار بهره بردار در شهرستان گرمه ، صبح امروز با حضور مهندس حجتی وزیر جهادکشاورزی ، مهندس طهماسبی معاون امور باغبانی وزیرجهاد کشاورزی ، دکتر یوسفی ردیس سزمان جهاد کشاورزی خرسان شمالی، مهندس اکبری و دکتر قربانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین ستادی و شهرستانی در دومین سفر کاروان تدبیر و امید افتتاح گردید.

ضرورت تکمیل زنجیره تولید برای بهره مندی کشاورزان از ارزش افزوده محصولات

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاروزی در آئین افتتاح این پروژه ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا(ع) ، گفت: این پروژه با 1000 هکتار و 352 خانوار بهره بردار حقیقتاً کم نظیر و بی نظیر است و می بایست زنجیره تکمیلی اش به 1000 هکتار کشت و صنعت تبدیل شود.

وزیر جهادکشاورزی در ادامه تصریح کرد: هم و غم من در تکمیل زنجیره به منظور کمتر نمودن فاصله تولید تا مصرف و بازگشت ارزش افزوده محصول و در واقع حاصل دسترنج کشاورز به جیب و سفره کشاورز است.

در این مراسم رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با اشاره به پروژه آبیاری نوین 1000 هکتاری روستای دشت گفت: 352 خانوار بهره بردار از این پروژه بهره مند می شوند و شهرستان گرمه اولین شهرستان در کشور است که 100 درصد اراضی مستعد آبی آن تا نیمه اول سال 1398 زیر پوشش آبیاری نوین خواهد رفت.

دکتر عبداله یوسفی درمراسم افتتاح پروژه محرومیت زدایی و مکانیزه نمودن بخش کشاورزی شهرستان گرمه افزود: این پروژه در چهار نقطه روستایی این شهرستان با  احداث استخرهای ذخیره آب، اجرای سیستم های نوین آبیاری، احداث 55 هکتار باغ مکانیزه و نصب پنل خورشیدی  با اعتباری معادل 54میلیارد ریال و 157 خانوار بهره بردار با هدف رونق تولید اجرا گردیده است.

وی تاکید کرد: مکانیزه کردن 100درصدی بخش کشاورزی روستایی شهرستان گرمه از دستاوردهای مهم بخش کشاورزی خراسان شمالی در دولت و تدبیر و امید بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید