Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهادکشاورزی:

وزارت جهاد کشاورزی از توسعه زنجیره گل محمدی حمایت می کند

کشت گل محمدی جایگزین کشت های پر‌آب‌بر دریاچه ارومیه

معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت: گل محمدی از گیاهان دارویی و از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی است که وزارت جهاد کشاورزی از آن حمایت می‌کند .

وزارت جهاد کشاورزی از توسعه زنجیره گل محمدی حمایت می کند

به گزارش ایانا، محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان آذربایجان شرقی در بازدید از مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی بذلی در روستای میاب شهرستان مرند  با بیان اینکه ۲۴ هزار هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در کشور است، گفت:برنامه ریزی شده تا سالانه چهار الی پنج هزار هکتار به سطح کشت گل محمدی در کشور افزوده شود.

او با اشاره به اینکه این محصول کم‌آب‌بر است و نهال آن ماندگاری بالایی دارد، گفت: وجود بازار خارجی و اشتغالزایی می توانند از دیگر دلایل کشت این محصول باشد.

طهماسبی افزود: همچنین این محصول می تواند جایگزین محصولات پر آب بری شود که در حوضه دریاچه ارومیه کشت می شود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید به اینکه زنجیره گل محمدی باید تشکیل شود، گفت:وزارت جهادکشاورزی نیز از این موضوع حمایت می کند.

او با اشاره به لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری در این بخش گفت: به دلیل فسادپذیری سریع این محصول و ایجاد ارزش افزوده برای گل محمدی ،ساخت و ایجاد صنایع فرآوری باید در دستور کار قرار گیرد.

طهماسبی افزود: این منطقه  به دلیل ایجاد باغ های مدرن گل محمدی توسط وزارت جهاد کشاورزی می تواند منطقه‌ای برای آموزش کشاورزان کل کشور در این زمینه باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید