Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی:

تولید گلخانه‌ای محصولات باغی و معرفی ارقام جدید ضروری است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بازسازی ارقام جدید، تحقیقات به منظور شناسایی و معرفی ارقام جدید و همچنین تولید گلخانه‌ای محصولات باغی امری لازم و ضروری است.

تولید گلخانه‌ای محصولات باغی و معرفی ارقام جدید ضروری است

به گزارش ایانا؛ محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان آذربایجان شرقی و در حاشیه بازدید از باغ ۲۰۰ هکتاری تعاونی تولید اتحاد دریان شبستر به شرایط تنش آبی و اقلیمی در کشور اشاره کرد و گفت: بهسازی ارقام موجود و بهره گیری از ارقام بهسازی شده، تحقیقات به منظور شناسایی و معرفی ارقام جدید و همچنین تولید گلخانه‌ای محصولات باغی امری لازم و ضروری است.

او افزود: این موضوع سبب می شود تا نیازی به نگهداری میوه در سردخانه ها  وجود نداشته باشد و در طول سال انواع میوه در بازار عرضه شود.

 طهماسبی با تاکید بر بر بهره گیری از توان و تخصص پژوهشگران علوم باغبانی به منظور حفظ باغات موجود  و کشف ارقام جدید ،گفت: گردو، انگور، پسته و میوه های هسته دار جز محصولات آسیب پذیر ما هستند و هر ساله به دلیل سرمازدگی درختان، چند هزار میلیارد از دارایی های مردم از دست شان خارج می شود.

او افزود: کاهش حجم این خسارات در گرو استمرار تحقیقات و پژوهش‌ها و انتقال دانش فنی در محیط های گلخانه‌ای و باغات در کل کشور است.

 تشکیل زنجیره ارزش مهمترین موضوعات حوزه باغبانی 

طهماسبی با بیان اینکه باید افزایش درآمد، محور فعالیت های کارشناسان قرار گیرد ادامه داد: تلاش برای تشکیل زنجیره ارزش از مهمترین موضوعات حوزه باغبانی است.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی  با اشاره به افزایش میزان تابش و همچنین افزایش تبخیر آب در استخرهای پلیمری ذخیره آب کشاورزی افزود: لازم است کارشناسان بخش جهت جلوگیری از میزان تبخیر آب راهکارهای لازم را ارائه دهند.

او ادامه داد: کشت گیاهان دارویی و گل های زینتی روی آب نیز می تواند بخشی از تبخیر آب را کاهش دهد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید