Iranian Agriculture News Agency

آقایی:

متولیان قُرق‌های اختصاصی باید از سازمان جنگل‌ها مجوز واگذاری اخذ کنند

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و حمید ظهرابی معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، امروز موضوع قرق‌های اختصاصی را در محل سازمان جنگل‌ها مورد بحث و بررسی قرار دادند.

متولیان قُرق‌های اختصاصی باید از سازمان جنگل‌ها مجوز واگذاری اخذ کنند

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان جنگل‌ها، از سال ۱۳۹۵ شورای عالی محیط ‌زیست پنج محدوده را خارج از مناطق چهارگانه حفاظتی به عنوان قرق اختصاصی تصویب کرد تا برای مصون ماندن حیات وحش از شکار غیرقانونی، آن را به اشخاص حقیقی و حقوقی، جوامع محلی و تعاونی‌ها واگذار کند تا این افراد برای این محدوده یک برنامه حفاظتی تعیین کنند.

تاکید خلیل آقایی رییس سازمان جنگل‌ها در این دیدار، انجام یکسری توافقات حقوقی و فنی بود که بر اساس این توافقات، سازمان حفاظت محیط زیست باید از متولی قرق تعهد بگیرد که به هیچ عنوان مالکیتی در عرصه و اعیانی آن منطقه نداشته باشد و اگر خود فرد درخواست هر گونه انجام عملیات را در عرصه داشته باشد باید از دستگاه متولی که سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است مجوز واگذاری اخذ کند.

همچنین بر اساس این توافقات، سازمان حفاظت محیط زیست محدوده قرق‌ها را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با سازمان جنگل‌ها، در شورای عالی محیط زیست محدوده قرق تصویب و پس از انجام تشریفات و آگهی با اولویت در اختیار جوامع بومی و محلی قرار می گیرد.

گفتنی است؛ در این نشست رییس شورای عالی جنگل، معاون حفاظت و امور اراضی و مدیر کل دفتر فنی مرتع نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید