Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

نقش موسسات تحقیقات کشاورزی در افزایش ضریب خوداتکایی در محصولات اساسی

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به شرایط ویژه کشور در افزایش تحریم‌ها، بر ضرورت ارائه راهکارهایی که بتواند میزان واردات را در رفع نیازهای اساسی کشور، کاهش و ضریب خوداتکایی را افزایش دهد، تاکید کرد.

نقش موسسات تحقیقات کشاورزی در افزایش ضریب خوداتکایی در محصولات اساسی
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات ، کاظم خاوازی در نشست بررسی راهکارهای موسسه‌های تحقیقاتی در مقابله با تحریم‌ها با حضور روسای موسسه‌های تحقیقاتی و جمعی از مدیران کل دفاتر ستادی، با اشاره به توانمندی موسسه‌های تحقیقاتی در شناسایی مشکلات کلان کشور در زیربخش حوزه تخصصی و ارائه راه حل برای آن، یادآور شد: جلسات تخصصی مقابله با تحریم در وزارت جهادکشاورزی در حال برگزاری است که بخش تحقیقات نیز در کنار بخش اجرا به زودی بسته‌ ای از راهکارهای اجرایی را برای برون‌رفت از تنگنای تحمیل شده ارائه خواهد کرد.

در این نشست، قائم مقام معاونت پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات با اشاره به ویژگی‌های راهکارهای کوتاه مدت برای رفع آثار تحریم، به مروری بر رئوس راهکارهای ارسال شده از سوی موسسه‌های تحقیقاتی پرداخت.

ارژنگ جوادی همچنین با انتقاد از نحوه تدوین برخی از گزارش های ارسالی، خواستار اصلاح آن ها با تاکید بر شفاف‌سازی شیوه اجرای راهکارها طبق قالب های مصوب شد.

در بخش دیگر این نشست، آقایان دکتر نجفیان رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال، دکتر طالقانی رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند، دکتر اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی،  بهمنی رئیس موسسه تحقیقات شیلات کشور، دکتر حاجی‌وند رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی، دکتر خانیان رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی، ضمن ارائه گزارشی از راهکارهای ویژه موسسه تحت مدیریت خود برای مقابله با تحریم‌ها بر ضرورت بکارگیری پتانسیل‌های موجود تاکید کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید