Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد:

آغاز عرضه مرغ با رتبه بندی کشتارگاهی از مهرماه امسال

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از مهرماه سال جاری مرغ‌ها با رتبه‌بندی کشتارگاهی A ، B و A+وارد بازار می شوند.

آغاز عرضه مرغ با رتبه بندی کشتارگاهی از مهرماه امسال

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم رونمایی از سند طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ گفت: از مهرماه سال جاری مرغ‌ها با رتبه‌بندی کشتارگاهی A ، B و  A+وارد بازار می شوند.

او با بیان اینکه  نه تنها تامین سلامت بلکه تضمین  آن نیز  مورد تاکید  سازمان دامپزشکی کشور است ، افزود: سازما دامپزشکی کشور ارائه خدمات بهداشت محور و سلامت گرا را در دستور کار خود دارد.

رفیعی‌پور با تاکید بر اینکه رونمایی این سند گامی عملیاتی و قابل دفاع در حوزه امنیت غذایی است، افزود: امید می‌رود با رونمایی از سند این طرح بتوانیم ارتقای شرایط فرآورده های خام دامی را رقم بزنیم.

او با اشاره به اینکه سالهاست منتظر رتبه بندی مراکز تولید و عرضه هستیم ، گفت: رتبه بندی مراکز کشتارگاهی قابل تغییر است و کشتارگاه‌ها می‌توانند رتبه خود را افزایش دهند.

رفیعی پور با بیان اینکه کشتارگاه های فعلی با رتبه B با دارا بودن حداقل‌های مورد تایید این سازمان در حال فعالیت هستند ، ادامه داد: این موضوع سبب سرمایه گذاری بیشتر و ایجاد بازار رقابتی در بین تولیدکنندگان خواهد شد.

او با بیان اینکه این طرح در آینده در حوزه های دیگر از جمله خوراک دام و گوشت قرمز نیز اجرایی خواهد شد، افزود: با رتبه‌بندی شاهد افزایش کیفیت محصولات نیز خواهیم بود

رفیعی پور با بیان اینکه در زمینه  قیمت گذاری  محصولات مسئولیتی نداریم، ادامه داد: پیش‌بینی می شود این موضوع سبب شود تا تولیدکنندگان برای افزایش فروش قیمت ها را کاهش دهند.

او با اشاره به در نظرگرفتن تسهیلات تشویقی برای رتبه بندی کشتارگاه‌ها گفت: سیاست های تشویقی از امروز (17تیرماه) تا 15 مردادماه سال جاری برنامه ریزی و برای پرداخت تسهیلات تشویقی طرح، خط مشی ایجاد می شود.

رفیعی‌پور با بیان اینکه این طرح در سطح ملی و استانی پیگیری می‌شود ، افزود: مرغ سایز در این طرح در صورتی که 1300تا 2300گرم باشد در رده A رتبه بندی شده و  1300 تا 2000 گرم با رتبه بندیA+  و کمتر از1300گرم صرفا با سفارش عمده در رتبه بندی A و A+ عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در صورتیکه وزن مرغ 2200گرم باشد فقط به صورت قطعه بندی بسته بندی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه از 15 مرداد رتبه‌بندی کشتارگاه ها آغاز می شود ، گفت: پیش‌بینی می شود تا پایان شهریور رتبه بندی پایان یابد و لیبل گذاری آغاز شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود 59 کشتارگاه خط تولید 2 را دارا هستند ،افزود: پیش بینی می شود این کشتارگاه‌ها بتوانند تا پایان سال جاری به رتبه بندی A و A+ برسند.

رفیعی‌پور در پایان با بیان اینکه در اجرای این طرح بنا نیست که واحد کشتارگاهی تعطیل شود، افزود: کشتارگاه‌های موجود فعلی مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور است و بر اساس این طرح رقابت بین عرضه خوب و خوب تر خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید