Iranian Agriculture News Agency

معاون مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی:

تورهای رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های کشاورزی برگزار می‌شود

تورهای رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های کشاورزی برگزار می‌شود

معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خبرنگاران در قالب تورهای رسانه‌ای با هدف معرفی ظرفیت‌های کشاورزی از طرح‌ها و پروژه‌های شاخص این بخش بازدید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایانا از فارس، سید شهاب سیدمحسنی در همایش خانواده بزرگ روابط عمومی این استان بیان کرد: بخش کشاورزی نیازمند منزلت بخشی، اعتبار و موضوعیت بخشی بوده در همین راستا روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است با کمک رسانه‌ها فرهنگ، منزلت و قابلیت بخش کشاورزی را به جامعه معرفی می‌کند.

به گفته وی محور کار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی تعیین سیاست‌های اطلاع رسانی در بخش است که در این مسیر سعی شده با استفاده از همه امکانات رسانه‌ای ارتباط و تعامل ‌اثربخشی با جامعه کشاورزی کشور برقرار شود.

سید محسنی تصریح کرد: برقراری تعامل موثر با خبرنگاران و رسانه‌ها به عنوان ابزارهای انتقال پیام و اطلاعات در انتقال مفاهیم بخش کشاورزی از دیگر اقدامات روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به گستردگی بخش کشاورزی و وظیفه خطیر تامین امنیت غذایی که بر عهده این بخش است، افزود: اطلاع‌رسانی و اطلاع یابی در این حوزه نیازمند یک شبکه ارتباطی بسیار قوی است که بتواند با تمامی مخاطبین اعم از افراد جامعه، بهره‌برداران بخش کشاورزی و افراد تصمیم‌گیرنده حوزه کشاورزی ارتباط برقرار کند.

معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سابقه طولانی کشاورزی در ایران و پتانسیل‌های موجود، ایجاد گرایش به بخش کشاورزی در جامعه را از دیگر برنامه‌های این دفتر برشمرد.

به گفته وی سیاست کلان وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب با اجرای روش‌های نوین آبیاری و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای،گیاهان دارویی، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار بوده که ترغیب جامعه کشاورزی در اجرای این سیاست‌ها در دستور کار روابط عمومی این وزارتخانه قرار دارد.

سید محسنی با اشاره به طرح‌های محوری بخش کشاورزی از جمله پرورش ماهی در قفس با هدف توسعه آبزی پروری در کشور و احیای 550 هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان و ایلام، افزود: جهت تسهیل در روند اجرا و توسعه طرح‎های شاخص در مراحل مختلف پیوست اطلاع‌رسانی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه تغییر کشاورزی از سنتی به مدرن از دیگر سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: روابط عمومی در ارتباط با معرفی ابزار و روش‌های نوین با استفاده از تکنیک‌های مختلف همکاری می‌کند.

به گفته وی مکانیزه شدن کاشت و برداشت برنج در شمال کشور، اجرای طرح 10 ساله خوداتکایی در تولید روغن و افزایش بی‌سابقه روش‌های نوین آبیاری از 1 میلیون و 200 هزار هکتار در سال 92 به بیش از ۲ میلیون هکتار در سال جاری از تحولات مثبت بخش کشاورزی در سنوات اخیر است. 

معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزی به عنوان محور توسعه کشور نیازمند روابط عمومی مقتدر است، گفت: تلاش در جذب نیروهای توانمند و متخصص و بکارگیری تکنولوژی های نوین ارتباطی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

سید شهاب سید محسنی بیان کرد: خوشبختانه روابط عمومی جهاد کشاورزی در مرکز و استان‌ها از جمله روابط عمومی پیشرو بوده و از لحاظ کار حرفه‌ای در جشنواره‌ها همیشه صاحب رتبه بودند.

 نشست خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان فارس با هدف "هم‌اندیشی در ارتباط با کارکردهای نوین در روابط عمومی" از پانزدهم تا هفدهم تیرماه و با حضور بیش از ۸۰ نفر از اعضای این خانواده در شهرستان شیراز برگزار شد. این نشست روز دوم میزبان معاون اداره دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید