Iranian Agriculture News Agency

رشد 42 درصدی سطح مزارع پرورش میگو در هرمزگان

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: تاکنون بیش از 2830 هکتار از اراضی پرورش میگو در قالب 15 سایت و 239 مزرعه به زیر کشت رفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد رشد داشته است.

رشد 42 درصدی سطح مزارع پرورش میگو در هرمزگان

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان شیلات کشور، عبدالرسول دریایی با بیان اینکه ذخیره سازی مزارع پرورش میگو استان از اسفند 97 آغاز شده و ادامه دارد، گفت: پیش بینی میشود در سال زراعی جاری  تولید میگوی پرورشی استان هرمزگان به 30 هزار تن برسد.

وی اعلام کرد: تاکنون بیش از 2830 هکتار از اراضی پرورش میگو در قالب 15 سایت و 239 مزرعه به زیر کشت رفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد رشد داشته است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان افزود: 17 مرکز تکثیربچه میگو نیز در استان فعال است که تاکنون هزار و 400 میلیون عدد بچه میگو تولید نموده اند که از این مقدار 320 میلیون عدد آن به استان های گلستان، سیستان و بلوچستان (چابهار)، خوزستان و بوشهر ارسال شده است.

دریایی تصریح کرد: این مقدار تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

وی افزود: استان هرمزگان با توجه به شرایط آب و هوایی قابلیت پرورش دو دوره در سال را دارد همچنین در سال جاری حدود  هزار و 310 هکتار سطح مفید مزارع جدید به مزارع موجود استان اضافه خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید