Iranian Agriculture News Agency

آقایی تاکید کرد:

لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی در حفظ، توسعه و احیای منابع‌طبیعی

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر ضرورت مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی در حفظ، توسعه و احیای عرصه‌های منابع‌طبیعی تأکید کرد.

 لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی در حفظ، توسعه و احیای منابع‌طبیعی

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خلیل آقایی در سفر به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه و در نشست مشترک با مسئولین این شهرستان‌ها به ضرورت مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی در حفظ، توسعه و احیای عرصه‌های منابع‌طبیعی تأکید کرد.
رئیس سازمان جنگل‌ها در این نشست از شهرداران خواست تا توجه بیشتری به بهره‌برداری و ارائه خدمات مطلوب در پارک‌های جنگلی کنند و گفت: مالکیت پارک‌های جنگلی به سازمان جنگل‌ها تعلق دارد و در شهرها صرفاً بهره‌برداری آنها به شهرداری‌ها واگذار شده است و انتظار می‌رود خدمات مطلوب رفاهی و تفریحی به شهروندان که علاقمند به حضور در طبیعت دارند ارائه شود.

آقایی در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات تخصیص‌یافته از صندوق توسعه ملی در سال جاری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در تمام کشور توسعه فعالیت‌های آبخیزداری ضروری است و اگر در استانی ظرفیت اجرای کار آبخیزداری زیاد باشد و استانداری‌ها اعتبار مناسبی برای آن بخش در نظر بگیرند به همان اندازه سازمان جنگل‌ها هم اعتبارات را افزایش خواهد داد. 

رئیس سازمان جنگل‌ها با اشاره به کسب مجوز بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه گفت: این مجوز فضایی فراهم کرده که تشکل‌ها و تعاونی‌های محلی بتوانند طرف قرارداد ادارات منابع‌طبیعی شوند و اجرای فعالیت‌هایی نظیر آبخیزداری و آبخوانداری، حفاظت و نگهداری و اطفاء حریق به آنها واگذار شود و این به معنای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید