Iranian Agriculture News Agency

اراضی کشاورزی در رامهرمز شیرین تر می شوند

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک ، رییس سازمان، نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی، معاونین و مدیران مربوطه 3 پروژه بخش کشاورزی در شهرستان رامهرمز افتتاح شد.

اراضی کشاورزی در رامهرمز شیرین تر می شوند

 

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پروژه آبیاری تحت فشار با اعتبار  33 میلیارد و 292 میلیون و 896 هزار  و به مساحت 280 هکتار در منطقه بنه حاجی این شهرستان افتتاح شد

کیخسرو چنگلوایی با بیان اینکه با اجرای این طرح برای 270 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شود افزود: هدف از اجرای این طرح را  افزایش 90 درصدی راندمان آبیاری همراه با افزایش تولید در واحد سطح ، عدم نیاز به تسطیح اراضی، کنترل علف های هرز و حفظ ساختمان و بافت خاک در دراز مدت می باشد .

وی ادامه داد: همچنین پروژه احداث کانال بتنی نهر حکمی به طول 400 متر، عرض 4 متر و ارتفاع 2 متر  با اعتبار کلی  60 میلیارد و 825 میلیون ریال  افتتاح میگردد که 650 خانوار  را تحت پوشش خود قرار می دهد.

چنگلوایی بالا بردن راندمان آبیاری، ایجاد شیب مناسب در کانال و کاهش هزینه های نگهداری و لایروبی، افزایش تولید و سطح زیر کشت و افزایش اشتغال و جلوگیری از زه آب نهر، شوری و باتلاقی شدن خاک اراضی کشاورزی را از مهمترین اهداف این طرح عنوان نمود.

وی دیگر طرح مورد افتتاح را احداث تصفیه خانه مجتمع دامپروری غویله سادات  بیان کرد و اظهار داشت: این پروژه با اعتبار 31 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و در مدت زمان 9 ماه انجام شده است.

کیخسرو چنگلوایی جلوگیری از تجمع پساب مجتمع دامپروری و آلودگی محیط زیست و اشاعه عوامل بیماری زا، استفاده بهینه از چرخه پساب جهت مصارف کشاورزی، افزایش سطح زیر کشت و تولید را مهمترین اهداف این پروژه دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید