Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

باید به سمت خودکفایی در صنعت خوراک دام پیش برویم

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: وابستگی به نفت به ما در حوزه خودکفایی کمک نمی کند اما دانش و تکنولوژی را نمی توان تحریم کرد و دشمن در مقابل آن قدرتی ندارد

باید به سمت خودکفایی در صنعت خوراک دام پیش برویم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پنجمین همایش بین المللی فیداکسپو اظهار کرد:  جنگ تنها خسارت، ضرر و زیان نیست و می‌تواند خود اتکایی و خودکفایی را برای هر کشوری را رقم بزند.

وی افزود:  در حال حاضر و چه در گذشته این کشور از نفت بهره برده اما هیچ زمان فکر نمی‌کردیم نفت اهرم فشار دشمنان شود و نتوان آن را صادر کرد. وابستگی به نفت به ما در حوزه خودکفایی کمک نمی کند اما دانش و تکنولوژی را نمی توان تحریم کرد و دشمن در مقابل آن قدرتی ندارد و همانند نفت نمی تواند ما را دچار چالش کند. تبادلات مالی م حوزه غذا و دارو را هم دچار مشکل کرده است اینکه ما برای یک تکنولوژی نتوانیم ارزی حواله کنیم برای آنها مهم نیست اما غذا اهمیت بالایی در تحریم دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ما باید به جایی برسیم که مانند نفت برای واردات نهاده کشاورزی و دامی هم وابستگی نداشته باشیم. امیدواریم در مسیری قدم برداریم که این مسیر کمک کند تا ما همانند نفت در حوزه تولید هم تنها وارد کننده نباشیم و در حوزه تولید دارو، واکسن، نهاده های دامی و کشاورزی، ریزمغذی ها و دیگر اقلام به خود اتکایی و خودکفایی برسیم و واردات نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: برگزاری همایش های اینچنینی دولت  و بخش خصوصی را در کنار هم قرار می‌دهد و می‌تواند راه‌گشا باشد. مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و دولت از واگذاری های امور به مردم به عنوان یک اصل یاد می کنند. رفع موانع تولید به عنوان قانون و دستورالعمل می‌توانند برای برون رفت از مشکلات موثر باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: سازمان دامپزشکی بیش از ۳۰۰ هزار واحد را در حوزه دامی و صنایع وابسته نظارت می کند. جنگ اقتصادی این هشدار را دارد که در  حوزه تغذیه و امنیت غذایی باید اقتصاد را در مقابل هر نوع تهدیدی مقاومت کرد.

وی افزود: اسناد بالادستی، به وزارت جهاد کشاورزی این دستور را می‌دهد که در دو مقوله امنیت غذایی و بهره‌وری مسئولیت دارد. ما اقتصاد تک‌محصولی نفت باید درس عبرت قرار دهیم تا تولید به این سمت پیش نرود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید