Iranian Agriculture News Agency

رئیس انجمن خرما:

صندوق ملی حمایت از خرما به صورت پایلوت در بوشهر ایجاد می شود

وزارت جهادکشاورزی در راستای سیاست حمایتی برای ارزش افزوده، از تولید تا مصرف تشکیل صندوق ملی حمایت از خرما را پیگیری می‌کند.

صندوق ملی حمایت از خرما به صورت پایلوت در بوشهر ایجاد می شود

محسن رشیدفرخی رئیس انجمن خرمای کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا درباره راه‌اندازی صندوق ملی حمایت از خرما گفت: با ایجاد این صندوق بسیاری از مشکلات نقدینگی بخش خرما در قالب زنجیره ارزش افزوده قابل حل خواهد بود.

او با تاکید به اینکه مهمترین مشکل موجود حمایت مالی از این زنجیره است، افزود: هدف از تأسیس صندوق حمایت از محصول خرما، برطرف کردن مسائل و مشکلات مالی تولید کنندگان و صنایع با رویکرد بخش خصوصی با حمایت دولت خواهد بود.

رئیس انجمن خرمای کشور با اشاره به راه‌اندازی صندوق خرما در کشور با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و صندوق‌ حمایت از توسعه بخش کشاورزی ، گفت: با توجه به مشکلات قانونی پیش روی این صندوق تصمیم بر آن شده تا رفع این مشکل قانونی، این صندوق به صورت پایلوت در یکی از استان های خرماخیز ترجیحا بوشهر به مرحله اجرا درآید.

او خاطرنشان کرد: در صورت موفقیت این طرح به صورت منطقه ای و گسترده اجرایی خواهد شد.

رشیدفرخی با اشاره به اینکه بهره‌برداران از صندوق ملی حمایت از خرما تمامی ذی‌نفعان این صنعت از جمله تعاونی‌های نخلداران، صاحبان صنایع تکمیلی و فرآوری خرما، صادرکنندگان، تشکل‌های مرتبط با این حوزه، اتحادیه‌های نخلداران یا شرکت‌های تعاونی نخلداران استان‌ها، انجمن ملی خرمای ایران و اتحادیه صادرکنندگان خشکبار کشور خواهند بود، ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح به صورت گسترده بخشی از نیاز به دریافت تسهیلات از بانک‌ها تامین خواهد و خودکفایی در بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

او در پایان به مشکلات پیش آمده مبنی بر حضور انجمن ملی خرما به عنوان بخش خصوصی در این صندوق اشاره کرد و افزود: خوشبختانه معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی همکاری خوبی را در این زمینه با انجمن داشته تا انجمن بتواند به عنوان نماینده قانونی بخش خصوصی در این صندوق حضور داشته باشد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید