Iranian Agriculture News Agency

شیرزاد:

توقف فعالیت ۴۴۱ واحد اعتباری در کشور

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از خیز بلند این سازمان برای حذف کامل واحدهای اعتباری خبر داد و گفت: در اجرای مفاد طرح ساماندهی واحدهای اعتباری تا پایان سال گذشته، حداکثر واحدهای اعتباری کاملا متوقف و رسما تعطیل شده است.

توقف فعالیت ۴۴۱ واحد اعتباری در کشور

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد در تشریح آخرین وضعیت واحدهای اعتباری در یکسال گذشته، اظهار کرد: از مجموع ۶۷۳ واحد اعتباری فعال پایان سال ۱۳۹۶ نسبت به توقف فعالیت تعداد ۴۴۱ واحد اعتباری طی سال ۹۷ مبادرت شده، بنابراین تعداد واحد اعتباری فعال تا پایان سال ۱۳۹۷ به تعداد ۲۳۲ واحد کاهش یافته است.

وی میزان کاهش تعداد واحد اعتباری فعال را معادل ۶۵ درصد اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اضافه کرد: فعالیت تمامی ۲۷۸ واحدهای اعتباری شبه‌فعال و غیرفعال کاملا متوقف و رسما تعطیل شده که معادل با ۱۰۰ درصد است.

وی افزود: تعداد سپرده‌گذاران از یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۲۱۸ فقره به تعداد ۵۲۵ هزار و ۸۵ فقره کاهش یافته به عبارتی کاهش تعداد سپرده‌گذاران معادل ۵۸ درصد است.

شیرزاد با تاکید بر این که با توقف فعالیت تعداد ۴۴۱ واحد اعتباری فعال و حذف تمامی واحدهای شبه‌فعال و غیرفعال معادل ۷۶ درصد واحدهای اعتباری در سراسر کشور تعطیل شده است، افزود: با کاهش تعداد ۷۰۰ هزار و ۱۳۳ فقره سپرده‌گذار، تعداد سپرده‌گذاران از یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۲۱۸ فقره به تعداد ۵۲۵ هزار و ۸۵ فقره کاهش یافته، به عبارت دیگر کاهش تعداد سپرده گذاران معادل ۵۸ درصد بوده است.

وی درباره کاهش مبالغ سپرده‌های دریافتی از مشتریان نیز گفت: مبالغ سپرده های دریافتی از مشتریان از مجموع مبلغ ۱۲۹۴ میلیارد تومان به مبلغ ۹۴۶ میلیارد تومان کاهش یافته است .

وی میزان کاهش مبالغ سپرده‌های دریافتی از مشتریان را معادل ۲۷ درصد اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مبلغ تسهیلات معوق به نسبت مانده پایان سال ۱۳۹۶ را نیز ۵۹ میلیارد تومان و با کاهش ۵۳ درصدی عنوان کرد و افزود: میزان نقدینگی با توجه به کاهش ۲۷ درصدی سپرده‌های مشتریان و نسبت به مانده سپرده پایان دوره مالی سال ۱۳۹۷ ، بالغ بر ۳۳ درصد منابع سپرده گذاران را شامل می شود.

به گفته وی، تعداد استان‌های برخوردار از واحدهای اعتباری از مجموع ۲۹ استان به تعداد ۱۱استان کاهش یافته است.

این مسوول متذکر شد با برنامه‌ریزی انجام شده و تسریع در روند ساماندهی شرکت‌های تعاونی تا پایان سال ۱۳۹۸ وضعیت کلیه واحدهای اعتباری در مسیر حذف و تعیین تکلیف قرار می‌گیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید