Iranian Agriculture News Agency

منصوری:

توسعه کشاورزی قراردادی با بهره‌گیری از ظرفیت شهرک‌های کشاورزی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: توسعه کشاورزی قراردادی در محیط کنترل شده، با بهره‌گیری از ظرفیت شهرک‌های کشاورزی امکان‌پذیر است.

توسعه کشاورزی قراردادی با بهره‌گیری از ظرفیت شهرک‌های کشاورزی

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های کشاورزی، علی‌اشرف منصوری در نشست شورای هماهنگی مدیران استان‌ها و ستاد شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور، تغییر و جهش در کشور را در گرو تقویت بخش کشاورزی و جایگزینی صادرات غیرنفتی به جای نفت عنوان کرد.

وی با اشاره به فشارهای جهانی و مواجهه با تحریم‌های ظالمانه، وظیفه مدیران را بیش از پیش دانست و اعلام کرد: راه تقابل با فشارهای جهانی رسیدن به تولید، امنیت غذایی، رشد اقتصادی، توسعه تجاری و اشتغال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، هدایت، راهبری، اداره امور و ساماندهی شرکت شهرک‌های کشاورزی، ارائه خدمات فنی، آموزشی و اداری بازرگانی، جذب سرمایه‌گذار و کارآفرینی را بخشی از رسالت شرکت برشمرد.

وی استقبال سرمایه‌گذاران در انجام زیرساخت و توسعه شهرک‌ها را قابل قبول خواند و از مدیران شعب استان‌ها؛ کارسازی منابع، پیگیری جذب اعتبارات استانی، تعامل و ارتباط بیشتر با مسئولین استانی، روسای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تسریع در تعیین تکلیف فراخوان‌ها، پرهیز از تعلل در واگذاری‌ها، توجه به برنامه زمانبندی اجرایی و رصد واگذاری‌ها تا تولید را خواستار شد.

منصوری در ادامه با اشاره به محدودیت منابع آبی، افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک در واحد سطح را که صرفا با کشت‌های متراکم قابل دستیابی است به عنوان یک ضرورت یادآور شد و اظهار داشت: توسعه شهرک‌های کشاورزی این مسیر را هموار خواهد کرد.

وی افزود: بیشترین صادرات غیرنفتی در سال‌های اخیر در بخش کشاورزی مربوط به آبزی‌پروری و محصولات گلخانه‌ای به کشورهای همسایه است بنابراین توسعه شهرک‌های کشاورزی توجه بیشتری را می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به هدفگذاری ۵۸۰۰ هکتاری توسعه شهرک‌های کشاورزی کشور در سال ۹۸ اعلام کرد: برای دستیابی به این هدف، موانع پیش روی توسعه و تولید شناسایی شده که با هم‌افزایی با مسئولین ستادی وزارت و روسای سازمان‌ها بسیاری از موانع رفع شده است.

در این نشست، مهندس مهری عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی، مدیران را به غنیمت‌شماری فرصت در اختیار فرا خواند و از مدیران خواست تا با بهره‌گیری از نقشه راه و حمایت‌های صورت گرفته و با تسلط بر اساسنامه شرکت و آیین‌نامه‌های اجرایی، قانون بودجه و دستورالعمل‌ها و همچنین با جهت‌گیری صحیح و مسیرگشایی تمام تلاش خود را در راه توسعه شهرک‌ها و کمک به بخش کشاورزی به کار گیرند.

در پایان این جلسه، شهرک‌های کشاورزی کشور اعم از گلخانه‌ای، شیلاتی و دامی مورد بررسی قرار گرفت و برای تکمیل، راه‌اندازی و آعاز تولید در آنها با هدف تحقق شعار سال، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید