Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

محدودیت 3 ساله کشت برنج در استان های غیر شمالی کشور

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: تصویت محدودیت کشت برنج در استان های غیر شمالی کشور به مدت ۳ سال در کارگروه سازگاری با کم آبی تصویب شده است و پس از این مدت کشت این محصول به غیر از دو استان گیلان و مازندران ممنوع خواهد بود.

محدودیت 3 ساله کشت برنج در استان های غیر شمالی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، علی مراد اکبری امروز در حاشیه همایش سازگاری با کم آبی در جمع خبرنگاران گفت: در کارگروه سازگاری با کم‌آبی بحث ممنوعیت کشت برنج به غیر از استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تصویب به استانهای مختلف کشور ابلاغ شد.

او با بیان این که کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد گفت: محدودیت کشت برنج به معنی آن است که فقط از کشاورزان برنجکار دو استان گیلان و مازندران حمایت‌هایی مانند اختصاص ماشین‌آلات کشاورزی، اختصاص آب به قیمت کشاورزی و اختصاص وام‌های کشاورزی به عمل می آید.

او افزود: الگوی کشت نیز در حال تدوین است اما چیزی نیست که یک شبه بیاید و وحی منزل باشد.

اکبری تا تاکید بر اهمیت مسائل اقتصادی کشاورزان گفت: رعایت الگوی کشت توسط کشاورزان تابعی از مسائل اقتصادی است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

اکبری با تاکید بر الگوی کشت گفت: نمی‌توانیم تصویر دقیقی از الگوی کشت ارائه دهیم؛ زیرا ممکن است در 5 سال آینده بر اساس تغییر شرایط تصمیمات دیگری گرفته شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید