Iranian Agriculture News Agency

16 تا 20 تیر 98 برگزار می شود

پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج

​ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین با عنوان "کوچ" در یاسوج برگزار می‌شود.

پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج

 

به گزارش ایانا به نقل از  سازمان امور عشایر ایران ، محمود باقری افزود: این جشنواره ۱۶ تا ۲۰تیرماه سال جاری به مدت پنج روز در بوستان ولایت این جشنواره با حضور همه استان های عشایری کشور برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در سال ۸۵ با حضور ۱۵ استان، سال ۸۹ با حضور ۱۴ استان، سال ۹۵با حضور ۱۶ استان و سال ۹۷ با حضور ۲۰ استان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پخت غذاهای محلی و نمایش صنایع دستی، نمایش نوع سرپناه های عشایری، موسیقی و شاهنامه‌خوانی ادبیات بومی و فولکلور، از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

وی بیان داشت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی آداب و رسوم، سبک زندگی عشایری و آشنا شدن مردم با فرهنگ اقوام و طوایف مختلف عشایر کشور است.

باقری تصریح کرد: امروزه گردشگری بوم گردی و آداب و سنن اقوام به ویژه شیوه زندگی عشایری یکی از مهمترین جاذبه‌های مهم توریستی محسوب می‌شود که برگزاری این جشنواره‌ها در همین راستا و معرفی آداب، سنن و اقوام عشایری است.

وی ابراز داشت: صنایع دستی، سوغات و فرآورده های دامی عشایر نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید