Iranian Agriculture News Agency

60 هزار میلیارد ریال بهای گندم در سفره کشاورز ایرانی

خرید تضمینی گندم از کشاورزان ایرانی از آغاز فصل تا شروع تابستان به حدود 3.5 میلیون تن رسید و ارزش این مقدار گندم بیش از 60 هزار میلیارد ریال است که با برنام‍ه‌ریزی‌های دولت و تعامل حوزه‌ی بازرگانیِ محصولات کشاورزی پول گندم‌ها به‌روز به حساب گندم‌کاران کشور واریز می‌شود.

60 هزار میلیارد ریال بهای گندم در سفره کشاورز ایرانی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، 26 استان کشور در حال حاضر درگیر عملیات خرید تضمینی گندم کشاورزان هستند و 1390 مرکز خرید در این استان‌ها برای تحویل این محصول از کشاورزان فعال شده است.

براساس این گزارش؛ کشاورزان در استان خوزستان یک میلیون و 300 هزار تن گندم تحویل و مراکز خریداری داده‌اند، که این مقدار نسبت به سال گذشته 170 هزارتن افزایش داشته و تحویل این محصول روزهای پایانی را طی می‌کند.

استان گلستان به عنوان دومین استان به لحاظ میزان خرید پس از خوزستان قرار دارد که میزان خرید به نیم میلیون تن رسیده است و استان‌های فارس و کرمان به لحاظ میزان خرید در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

کل پول گندم‌ در سراسر کشور 60 هزار میلیارد است. 92 درصد از این مبلغ به حساب کشاورزان گندم‌کار واریز شده و 8 درصد باقیمانده مراحل اداری و بانکی (صدور اسناد) را طی می‌کند که پس از عملیاتی شدن ارسال اسناد به بانک عامل، بلافاصله پول به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید