Iranian Agriculture News Agency

دفتر همکاری مشترک صداوسیما و وزارت جهاد کشاورزی ایجاد می شود

رئیس رسانه ملی در دیدار وزیر جهاد کشاورزی برای ایجاد دفتر همکاری‌های مشترک سازمان صداوسیما با وزارت جهاد کشاورزی قول مساعد داد.

دفتر همکاری مشترک صداوسیما و وزارت جهاد کشاورزی ایجاد می شود

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ، دکتر علی عسکری در نشست با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان این وزارتخانه حیطه کار رسانه را برای تعامل با وزارت جهاد کشاورزی به سه بخش تبلیغی، ترویجی و آموزشی تقسیم کرد و با بیان اینکه دشمن با عملیات روانی و در نبرد اقتصادی تلاش کرد تصور کمبود کالاهای اساسی در کشور را به مردم القا کند گفت: رسانه ملی با همکاری دستگاه‌های مختلف کشور به‌ویژه وزارت جهاد کشاورزی توانست با ارائه اطلاعات دقیق و کامل از اوضاع اقتصادی کشور ضمن خنثی کردن نقشه دشمنان زمینه امید، نشاط و آرامش را در کشور فراهم کند.

رئیس سازمان صداوسیما اقدامات انجام گرفته در حوزه کشاورزی در کشور را تحسین برانگیز دانست و تاکید کرد: این اقدامات باید به شیوه ای مناسب اطلاع رسانی شود و رسانه ملی زمینه کمک به این امر را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر اهمیت اولویت‌بندی در ارائه موضوعات کشاورزی گفت: برای کار در این زمینه ابتدا باید اولویت‌های اصلی کشور مشخص و بر آن‌ها تمرکز شود. وی با بیان اینکه در وهله اول باید در حیطه تبلیغ، زمینه‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌های آن معرفی شوند گفت: در امتداد برنامه سازی‌های رسانه‌ای باید پشتیبانی لازم از صاحبان سرمایه به عمل آید.

دکترعلی عسکری سپس در حیطه ترویج از لزوم ارتقای دانش صاحبان طرح سخن گفت که در ارتباط مستقیم با آموزش یعنی حیطه سوم کار رسانه است.

رئیس سازمان صداوسیما از وزیر جهاد کشاورزی خواست برای تحقق این اهداف در رسانه ابتدا اولویت‌هایی مشخص و سپس برنامه‌ای بر اساس آن مدون و راهبردهای رسانه‌ مشخص شود. وی همچنین از ایجاد دفتر همکاری‌های مشترک بین صداوسیما و وزارت جهاد کشاورزی استقبال کرد و افزود: دبیر ستاد رسانه ای رونق تولید سیما، نماینده رسانه ملی در این دفتر خواهد بود تا رابط مستقیم بین حوزه برنامه‌سازی و برنامه‌های این وزارت خانه در زمینه رسانه باشد.

دکتر علی عسکری سپس از برنامه‌هایی که در بخش‌های مختلف رسانه ملی برای تبلیغ، ترویج وآموزش مخاطبان در زمینه کشاوزی تولید می‌شود یاد کرد و افزود: ظرفیت شبکه‌های مختلف صداوسیما خصوصا شبکه آموزش سیما برای تولید برنامه در این زمینه بالا است و در این مسیر باید افراد موفق در حوزه کشاورزی را به عنوان افراد برجسته به جامعه معرفی و زمینه‌هایی چون افزایش بهره‌وری را تبیین کرد.

رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه حمایت از تولید کننده از اولویت‌های رسانه ملی است گفت: حمایت از مصرف کننده نیز به همان اندازه مهم است و باید حرف دل مردم و دغدغه آنان در رسانه مطرح شود.

محمودحجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست خواستار ایجاد اتاق فکری مشترک با صداوسیما برای تبیین زمینه‌های ترویجی و آموزشی و ایجاد ارتباطی مستمر با این اتاق فکر شد و گفت: وزارت جهادکشاورزی برای همکاری‌های رسانه‌ای با سازمان صداوسیما ظرفیت خوبی دارد که می‌تواند در خدمت طرح‌های اقتصاد مقاومتی حول محور بیشتر نیازهای کشاورزی کشور قرار بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین ساعات ابتدایی شب را برای پخش برنامه‌های مختص کشاورزی مناسب دانست که کشاورزان پس از فراغت از کار روزانه و پیش از آغاز برنامه‌های نمایشی فرصت کافی برای استفاده از این برنامه‌ها را خواهند یافت.

معاونان وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست با قدردانی از تعامل خوب معاونت های مختلف صداوسیما، به بیان دیدگاه‌هایشان برای همکاری‌های مشترک با رسانه ملی پرداختند و خواستار پررنگ تر شدن مبحث تولید در بخش کشاورزی و تبیین دستآوردهای این حوزه در برنامه‌های رسانه ملی شدند که در امیدآفرینی نقش موثری خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید