Iranian Agriculture News Agency

افتتاح همزمان 80 پروژه کشاورزی در مازندران

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افتتاح همزمان ۸۰ پروژه‌ بخش کشاورزی استان مازندران با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان تنکابن آغاز شد.

افتتاح همزمان 80 پروژه کشاورزی در مازندران

به گزارش ایانا و به نقل از ایرنا، آئین افتتاحیه این پروژه‌ها که روز شنبه در واحد ۳۵ هزار قطعه‌ای پرورش مرغ مادر گوشتی بخش خرم آباد شهرستان تنکابن با حضور مسئولان استانی و شهرستان از جمله علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مرتضی رضایی معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی، احمد حسین زادگان استاندارمازندران، عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، برخی معاونین استاندار و مدیران کل و سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن و مسئولان محلی برگزار شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران در این مراسم گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان به بهره برداری رسید و برای ۲ هزار و ۳۴۰ نفر شغل ایجاد شده است.

عزیزالله شهیدی فر افزود: از این تعداد ۵۹ پروژه در بخش آب و خاک، ۶ پروژه دام و طیور، هفت پروژه زراعی و باغی، یک پروژه شیلاتی و هفت پروژه صنایع تبدیلی مجموع پروژه‌ها در این استان بوده است.

او ادامه داد: با افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های بخش کشاورزی ۱۴۷ روستا و هشت هزار و ۴۹۵ خانوار روستایی از مزایای آن برخوردار شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی مازندران در سال گذشته، گفت: پارسال ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف صادر شد که از این مقدار ۸۰ هزار تن کیوی و ۵۵ هزار تن مرکبات بوده است.

وی افزود: با بهره برداری از پرورژه مرکز مادر گوشتی میزان تولید بخش طیور استان مازندران ۱۵ هزار تن افزایش می‌یابد.

همزمان با افتتاح متمرکز این پروژه‌های استانی پروژه ۳۵ هزار قطعه‌ای پرورش مرغ تنکابن هم افتتاح شد. برای ساخت این مجتمع پرورش مرغ مادر گوشتی که ساخت آن از سال ۹۴ آغاز شده بود، ۶.۵ میلیارد تومان هزینه شد که ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات بانکی و دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با استفاده از آورده شخصی بوده است.

با افتتاح این پروژه برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

در شهرستان ۱۶۶ هزار نفری تنکابن واقع در غرب مازندران سالانه پنج هزار تن گوشت سفید و سه هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید