Iranian Agriculture News Agency

انتقال کامل دانش تحقیقاتی به حوضه دریاچه ارومیه ضروری است

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، بر ضرورت انتقال کامل دانش تحقیقاتی به حوضه دریاچه ارومیه تاکید کرد.

انتقال کامل دانش تحقیقاتی به حوضه دریاچه ارومیه ضروری است
 

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، دکتر کاظم خاوازی در نشست گزارش عملکرد اقدام‌های آموزشی ترویجی حوضه دریاچه ارومیه، با تشکر از تلاش‌ها و زحمات صورت گرفته، گفت: استمرار فعالیت‌ها و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‎های بخش‌های تحقیقاتی در حفظ و احیای دریاچه ارومیه ضروری است.

وی افزود: علاوه بر استمرار و ادامه برنامه آموزشی- ترویجی حوضه دریاچه ارومیه، یک برنامه جامع و جدید نیز با تعامل بخش‌های اجرایی و سازمان در این خصوص باید در نظر گرفته شود.

در این نشست، مجری ملی برنامه آومزشی ترویجی کمک به احیای دریاچه ارومیه، با تشریح ابعاد اجرایی و فنی برنامه و نتایج ‌حاصله و نیز اقدام‌های آتی ابراز کرد: محوریت برنامه بر مدیریت تلفیقی ارتقای ‌بهره‌وری آب استوار است که ضمن کاهش آب مصرفی برای کمک به احیای ‌دریاچه ارومیه بکارگیری بسته‌های آموزشی ترویجی سبب خواهد شد که ‌خللی در درآمد و معیشت بهره‌بردار به‌وجود نیاید.

دکتر توکلی افزود: اعتمادسازی، ‌ارائه مصادیق عینی و انتقال دانش از جمله فرآیندهای اجرایی برنامه محسوب ‌می‌شود.‌‌

بنابه این گزارش، نشست "گزارش عملکرد اقدام‌های آموزشی ترویجی حوضه دریاچه ارومیه" با ‌حضور دکتر خاوازی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج ‌کشاورزی، دکتر مویدی معاون سازمان و رییس موسسه آموزش و ترویج ‌کشاورزی، دکتر زارع معاون پژوهش و فناوری سازمان و دکتر توکلی ‌مجری ملی برنامه آموزشی ترویجی کمک به احیای دریاچه ارومیه، در محل سالن مروج موسسه آموزش و ترویج برگزار ‌شد.‌

لازم به‌ذکر است؛ برنامه آموزشی ترویجی کمک به احیای دریاچه ارومیه با ‌اعتباری برابر ۱۲۵ میلیارد ریال از سال زراعی ۹۷-۱۳۹۶ در سطح استان‌های ‌آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و کردستان در حال اجراست.‌

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید